عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
ارائه الگوی تربیتی مناسب، آشنایی نسل جوان با دوران پیامبر، ترویج روحیه درستکاری، آشنایی نسل جوان با دین خودش و همچنین معارف قرآن و آشنایی با فضایل امام علی (ع) از جمله اهداف ساخت این سریال است.
عقیق: نویسنده سریال «ابوطالب(ع)» گفت: تا اواخر شهریور ماه کار نگارش فاز دوم سریال هم به پایان می‌رسد.

سید حسن میرباقری،‌نویسنده «ابوطالب» گفت: کار نگارش سریال «ابوطالب» پس از تحقیق و پژوهش موسسه فرهنگی میراث نبوت از سال ۸۹ آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نگارش این مجموعه فاخر تلویزیونی در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول از تولد حضرت محمد (ص) و اصحاب ابرهه آغاز می‌شود که در آن فضای سیاسی و اجتماعی حجاز و ۵۰ سال قبل از هجرت نمایش داده می‌شود و تا دوران کودکی حضرت رسول اکرم (ص) ادامه دارد.

میرباقری اضافه کرد: در مرحله دوم کار نگارش، داستان از استمرار آل یهود در حجاز و رخنه‌کردن این قوم شروع و تا بعثت و ورود پیامبر اسلام (ص) به غار حراء، شامل می‌شود.

به گفته این نویسنده، در مرحله سوم داستان سریال «ابوطالب»، از زمان خروج پیامبر اکرم (ص) و شعب ابی‌طالب داستان شروع می‌شود که در نهایت با فشار مکیّان و هجرت ایشان به مدینه کار نگارش این سریال به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مراحل پایانی نگارش فاز دوم سریال «ابوطالب» را پشت‌سر می‌گذارد خاطر نشان کرد: تا آخر شهریور ماه کار نگارش فاز دوم سریال هم به پایان می‌رسد.

میرباقری تصریح کرد: نگارش داستان مجموعه تلویزیونی «ابوطالب» به دلیل حساسیت موضوع و تصویرسازی قرآنی آن، کار بسیار سنگین و دشواری است که پس از نگارش مرحله دوم نیاز به استراحت مناسبی دارم که بتوانم نکات این داستان را به درستی روایت شود.

نویسنده «ابوطالب» اظهار داشت: تا پایان نگارش فاز دوم داستان بیش از ۷۰ درصد قصه نوشته می‌شود.

طرح ساخت سریال زندگی نامه حضرت ابوطالب (ع) از سال ۸۷ زیر نظر موسسه میراث فرهنگی میراث نبوت مطرح شد و تحقیقات کاملی در این زمینه صورت گرفت و شهریور سال ۸۹ نگارش این سریال آغاز شد.

ارائه الگوی تربیتی مناسب، آشنایی نسل جوان با دوران پیامبر، ترویج روحیه درستکاری، آشنایی نسل جوان با دین خودش و همچنین معارف قرآن و آشنایی با فضایل امام علی (ع) از جمله اهداف ساخت این سریال است.

سریال «ابوطالب» به کارگردانی داود میرباقری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در ۴۰ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

داستان «ابوطالب» برگرفته از کتاب «الغدیر» علامه شیخ عبدالحسین امینی نجفی است که در پی برگزاری بزرگداشت‌هایی، تصمیم بر ساخت این شخصیت دینی گرفته شده است.

منبع:شیعه آنلاین
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین