عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
حجت‌الاسلام مؤمنی:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در این عالم به کسی چیزی را رایگان عنایت نمی‌کند، گفت: خداوند سبب قرب به خود را در رعایت تقوا قرار داده است و اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها به مقام شفاعت امت در بهشت دست پیدا کردند به خاطر تقوای ایشان بود.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم جشن همراهی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه با توجه به آیات و روایت اگر کسی مقام و جایگاهی پیدا کرده ملاکش تقوا است، اظهار کرد: نه قومیت و ملیت مطرح است و نه زبان و جنسیت و چقدر زنانی داریم در طول تاریخ که شأن و منزلتشان از مردها بالا تر بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که با تقوا باشد نزد خدا کرامت دارد، افزود: خداوند در این عالم به کسی چیزی را رایگان عنایت نمی‌کند زیرا هر چیزی در این عالم از قانون علت و معلولی تبعیت می کند بنابراین خداوند سبب و علت قرب به خود را تقوا قرار داده است و اگر سلمان فارسی رتبه از اهل بیت بودن را دریافت کرد به خاطر تقوای او بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند می فرماید عاقبت بخیری از متقین است، گفت: تقوا از رعایت و انجام حقوق الهی و مراقبت نسبت به حدود الهی شروع می‌شود و هرچقدر که انسان در انجام واجبات و ترک محرمات مقیدتر باشد رتبه و مقام او بالا می‌رود و به جایی می‌رسد که دست روی قفل درب حرم می‌گذارند درب حرم باز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بدون نماز خواندن و اجتناب از حرام انسان نمی‌تواند پا به وادی تقوا بگذارد، افزود: ما افرادی را داریم که در کنار پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هم بوده اند ولی تقوا نداشتند و مقام و درجه ای نزد خدا پیدا نکردند و افرادی را داریم که به خاطر تقوا به درجات بالا رسیدند مانند بلال حبشی که یک غلام بود ولی به قدری ارتقاء رتبه پیدا کرد که اذان گوی پیامبر(ص) شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه در میان امام زادگان بانو، امام زاده‌ای نداریم که به اندازه حضرت معصومه سلام الله علیها دارای مقام و رتبه باشد، گفت: مقام ایشان به اندازه‌ای است که امام رضا علیه السلام برای ایشان زیارتنامه انشاء می‌کند و می‌گوید ایشان دارای مقام شفاعت هستند.

وی با بیان اینکه کسی که در بهشت شفاعت می‌کند در دنیا خیلی آسانتر و بهتر می‌تواند مشکلات را حل کند، گفت: تمام این مقام و شأن به خاطر تقوای حضرت معصومه سلام الله علیها است.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین