عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
يكي از سخنران بعثه در كربلا با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم(ص) خاطر نشان كرد: سبك شمردن نماز، لقمه حرام و عدم زمينه سازي براي دعا از جمله شرايطي است كه دعا مستجاب نمي‌شود لذا بايد از آن پرهيز كرد.
عقیق:  حجت الاسلام آل مبارك در جمع زائران سرور آزادگان حضرت ابا عبداله الحسين(ع) با بيان اين مطلب كه دعا كردن يكي از راههاي نزديك شدن به خالق هستي است گفت: بر آورده شدن حاجات داراي مراتبي است و اگر دعايي هم مستجاب نشد به طور يقين گذشته از مصلحت خداوند درجه اي به درجات انسان به واسطه در خواست از پروردگار عالم در بهشت برين افزوده خواهد شد.

وي با تاكيد بر ضرورت مداومت در دعا كردن، افزود: دعاي پدر، مظلوم و مسافر از جمله دعاهايي هستند كه مستجاب مي‌شوند و بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه در حق كسي ظلم نكنيم و به والدين خود نيكي و احسان نمائيم.

حجت الاسلام آل مبارك بهره مند شدن از فرصت ناب نماز را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: يكي از زمانهايي كه دعا مستجاب مي‌شود بعد از فريضه نماز است كه برخي به اين مهم توجه ندارند و بلافاصله پس از پايان نماز محل عبادت را ترك مي‌كنند و خود را بي نياز از خداوند مي‌دانند.

وي با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم(ص) خاطر نشان كرد: سبك شمردن نماز، لقمه حرام و عدم زمينه سازي براي دعا از جمله شرايطي است كه دعا مستجاب نمي‌شود لذا بايد از آن پرهيز كرد.

اين سخنران بعثه گفت: دعاي پدر،مظلوم و مسافر از جمله دعاهايي هستند كه مستجاب مي شوند و بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه در حق كسي ظلم نكنيم و به والدين خود نيكي و احسان نمائيم.


منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین