عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
نحوه کار دستگاه های برش لیزری و حکاکی لیزری فلزات با روش تمرکز بر روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند می باشد. قسمت های بریده شده توسط فشار گاز از روی سطوح جسم پاک می شود و در انتها سطح بریده شده تمیز و با کیفیت ایجاد می شود.

عقیق:به گزارش پارسا لیزر، فناوری که در آن از اشعه لیزر برای برش و حکاکی بر روی پارچه، کاغذ، فلزات، چوب وغیره استفاده  می‌شود برش لیزری می گویند. این فناوری بیشتر در زمینه صنعت بخصوص صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و فیزیک و شیمی کاربرد دارد.

نحوه کار دستگاه های برش لیزری  و حکاکی لیزری فلزات با روش تمرکز بر روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند می باشد. قسمت های بریده شده توسط فشار گاز از روی سطوح جسم پاک می شود و در انتها سطح بریده شده تمیز و با کیفیت ایجاد می شود.

برش لیزری فلزات

از چه روش هایی برای برش فلزات و حک لیزری استفاده می شود؟

برای برش فلزات از دو روش سنتی و مدرن استفاده می شود. روش سنتی  شامل فرزکاری، تراشکاری، سنگ زنی، سمباده زنی  و رزوه زنی می باشد. روش های مدرن به دلیل کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت و افزایش کیفیت محصولات نسبت به روش های سنتی برش فلزات کاربردی تر است. روش های مدرن برش فلزات شامل برش هواگاز، برش پلاسما، برش لیزر، برش واتر جت و برش ورق با گیوتین می باشد.

مزیت های برش لیزری نسبت به روش سنتی چیست؟

در گذشته برش آهن، طلا، مس و غیره توسط انسان انجام می شد و کار بسیار سختی بود. خطای انسانی و خستگی و حجم بسیار بالای کار باعث افزایش تمایل افراد به استفاده از برش لیزری فلزات شد. سرعت و دقت بی‌نظیر در برش لیزر فلزات غیرقابل چشم‌پوشی است. در دستگاه‌های نسل چهارم برش لیزر، این دقت و سرعت کاملا با نسل‌های پیشین تفاوت محسوسی ایجاد کرده است.  اگرچه روش برش لیزری فلزات بسیار گران قیمت است اما عملکرد و نتیجه نهایی کار بسیار چشم گیر است زیرا شما می توانید از یک طرح چندین بار برش بزنید و این کار هیچ گونه محدودیتی ندارد. تنظیمات دستگاه برای برش هر نوع از فلزات متفاوت است و اندازه گیری، قدرت، سرعت و توان مخصوص به خود را می طلبد. زیرا سرعت برش در دستگاه‌های لیزر بسته به ضخامت و جنس قطعه کم و زیاد می‌گردد.

حک لیزری فلزات

در برش لیزری بعد از لیزر قطعات نیازی به قالبسازی، پرسکاری و ماشین کاری وجود ندارد. دوما بعد از اتمام برش، شما آثاری مبنی بر سوختگی بر روی سطوح کار مشاهده نمی کنید. ثانیا تغییر خواص فیزیکی و مکانیکی بعد از تابش کانونی لیزر وجود ندارد. پیاده سازی طرح ها، سرعت بالا، دقت بالا و عدم له شدی فلزات بعد لیزر قطعات مشاهده نمی شود.

انواع برش های لیزری

برش لیزری به دو بخش برش لیزری فلزات و برش لیزری غیر فلزات تقسیم می‌شود. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برش لیزری غیر فلزات

برای برش مواد غیرفلزی مانند ام دی اف، پارچه، چرم طبیعی و مصنوعی، پلکسی گلاس و برخی مواد پلاستیکی استفاده می شود. این دستگاه با لیزر co2  کار می کند و برای برش های غیر فلزی مانند سرامیک، شیشه، کاشی و آیینه استفاده می کنند.

برش لیزری فلزات

زمانی  که کاربر بخواهد فلزات با ضخامت کمتر از 8 میلی متر را برش بزند و دقت برش بالا باشد و یا فلورانس کار پایین است از برش  لیزری فلزات استفاده می شود. دستگاه های لیزری برای  برش فولاد تا چند سانت مقرون به صرفه نیستند و به دلیل هزینه خرید زیاد و مصرف برق بالا، استفاده از آنها مرسوم نیست. از روش های تبخیر، ذوب، فشار، استرس گرمایی و ترک خوردن، برش سرد و ضربه و سوختن برای برش لیزری استفاده می شود.

http://parsalaser.com/services/metals-laser

روند برش لیزری

پرتو لیزر الکتریکی با تحریک مواد لیزینگ، نور را در داخل محفظه نگهداری می کند و سپس پرتو منعکس می شود. برای هدایت این نور منسجم شده از یک آیینه و یا فیبر نوری که در داخل محفظه قرار دارد استفاده می شود. برخورد نور از آیینه به لنزی که نور در آن متمرکز می شود منطقه کار می گویند. پرتو لیزری با قدرت بسیار بالا به یک نقطه برخورد کرده و باعث سوراخ در آن نقطه می شود. در واقع پرتوهای موازی نور بصورت منسجم شده از منبع لیزر در محدوده مورد نظر می تابد. برای برش ابتدا موقعیت ابتدایی  برای حکاکی تنظیم می شود. سپس با تنظیم  نقطه شروع برش بروی قطعه و تنظیم لیزر بر روی آن می توان عملیات برش را آغاز کرد. باید توجه داشت تنظیم میزان دقت چشم لیزر از سوختگی کناره های کار جلوگیری کرده و در نهایت کار تمیزتری به شما می دهد.

از دستگاه برش لیزری فلزات چه استفاده هایی می شود

برای ساخت انواع زیورآلات، هدایای تبلیغاتی، دکوراسیون، ساخت تندیس، صنایع ماشین آلات، کیف و کفش و همچنین ساخت انواع اسباب بازی از دستگاه برش لیزری فلزات استفاده می شود. شما براساس نیاز کاری خود می توانید اقدام به خرید این دستگاه بکنید البته به این نکته توجه داشته باشید  که کارکرد دستگاه های برش لیزری با روش سنتی بسیار متفاوت است. علاوه بر این برای ساخت نمونه اولیه برای تولید انبوه قطعات کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. برش دقیق و ظریف، عدم وجود لبه‌های اضافی و برش یکنواخت و بی‌وقفه موجب افزایش اهمیت این تکنولوژی در صنعت شده است.

هزینه برش لیزر فلزات

هزینه دریافتی برای برش متریال بر اساس ساعت کار دستگاه محاسبه می شود. علاوه بر این  عملیات حکاکی، برش و توان مصرفی دستگاه در قیمت گذااری کار موثر خواهد بود.

قیمت دستگاه برش لیزری

قیمت این دستگاه به نرخ دلار محاسبه می شود و نحوه قیمت گذاری این دستگاه بر اساس قطعات دستگاه محاسبه می شود. در دستگاه های برش لیزری قطعاتی مانند تیوپ و برد دستگاه در قیمت دستگاه بسیار موثر است. خرید یک دستگاه لیزر پیشنهاد جالبی نسیت زیرا دستگاه براساس ساعت هایی که کار کرده است از عمر مفید آن می کاهد و موجب کاهش میزان کارایی و کیفیت کار می شود.

کلام آخر

شما با خرید دستگاه برش لیزری درامد نسبتا خوبی خواهید داشت چرا که استفاده از دستگاه لیزر بسیار مقرون ب صرفه می باشد. با استفاده از این دستگاه توانایی حکاکی و برش بر روی متریال ها را خواهید داشت و زیورآلات زیبایی خواهید ساخت.  با توجه به قیمت متغیر این دستگاه نیازمند تحقیق و توجه بیشتری پیش از خرید خواهید داشت. به لحاظ قیمت بالای این دستگاه لازم است در ابتدا، مشتریان بازار کار خود را به دست آورده و سپس اقدام به خرید این دستگاه کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین