عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
همزمان با دهه آخر صفر:
با نصب پرچم‌ها و کتبیه‌های عزاداری دهه آخر صفر، حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش سالروز رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رضا(ع) شد.

عقیق:این روزها زمزمه «یا رضا جان» بلندتر به گوش می‌رسد و دل‌های مردم ایران عاشقانه‌تر از همیشه به صحن و سرای رضوی گره خورده است. در روزهای پایانی ماه صفر، که ایران اسلامی آماده سوگواری سالروز رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است، آستان ملکوتی ثامن‌الحجج در مشهد مقدس، خود را برای میزبانی از دل‌های همه ایرانیان آماده می‌کند؛ عاشقانی که اگرچه توفیق حضور در این صحن و سرا را ندارند اما چشم‌ها و دل‌هایشان از طریق شبکه‌های تلویزیونی به شبکه‌های ضریح امام هشتم(ع) گره خواهد خورد و با زیارت از راه دور، عزادار شهادت امامشان خواهند شد.

خادمان حضرت رضا(ع) در این آستان ملکوتی سنگ تمام گذاشته‌اند تا با سیاه‌پوش کردن گسترده صحن و سرای امام هشتم(ع)، حال و هوای حرم در ایام عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر و به ویژه شهادت  ثامن‌الائمه(ع) را برای زیارت چشم‌ها و دل‌ها آماده کنند.

نصب ۶ هزار مترمربع پرچم عزاداری

رئیس اداره روشنایی حرم مطهر رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در راستای بزرگداشت ایام پایانی ماه صفر، سیاه‌پوشی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با نصب کتیبه‌های جدید ویژه این ایام انجام شده و حدود ۶ هزار متر مربع کتیبه و پرچم در ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در حرم مطهر نصب شده است.

 

 ۱۳ کتبه بزرگ در ورودی‌ها و صحن‌ها

مهدی حق‌طلب افزود: نصب کتبیه‌های بزرگ بخشی از برنامه سیاه‌پوش کردن حرم مطهر رضوی در این ایام است و به همین منظور،   ۱۳ کتیبه بزرگ در سردر ورودی بست‌های نواب، شیخ طوسی، طبرسی و همچنین سردرها و ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی، مسجد گوهرشاد و ورودی باب السلام در حرم مطهر رضوی نصب شده است. رئیس اداره روشنایی حرم مطهر رضوی ادامه داد: علاوه بر این ۱۳ کتیبه، ۴ کتیبه بزرگ دیگر نیز روی ایوانک‌های جانبی، ایوان طلای صحن قدیم و کتیبه‌های عمودی دیواری نیز دیوارهای صحن‌های مختلف را سیاه‌پوش کرده است.

 

بیرق سیاه در گلدسته‌ها، سقاخانه و پارکینگ‌ها

وی با اشاره به نصب کتیبه‌های جدید در گلدسته‌ها و سقاخانه حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر افزود: در کنار پرچم‌های مشکی ساده بر لبه بام‌ها، ۴۶ پرچم طرح‌دار بزرگ نیز در ورودی پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی ایام عزای حضرت رحمت للعالمین و دو سبط بزرگوارشان را به زائران تسلیت می گویند.

آمدم بَر دَرگاهت با چشم گریان یا رضا(ع)...

به گفته حق‌طلب، روی این کتبیه‌های شعارها و عبارت‌های مرتبط با ایام دهه آخر صفر نوشته شده است، همچون: «اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی الامام التقی النقی»، «السلام علیک یا حسن بن علی ایها المجتبی یابن رسول الله»، «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»، «السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و موضع الرساله و مختلف الملائکه» و «غریب آقام/ آمدم بَر دَرگهت با چشم گریان یا رضا(ع)».


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین