عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
درشب زيارتي حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)
شركت كنندگان در اين مراسم با ذكر نام و ياد خداوند و اهل بيت (عليهم السلام) سر بر آستان بندگي فرود آوردند و از درگاه ايزد منان فرج منجي عالم بشريت و برآورده شدن حاجات را طلب كردند.
عقیق:  مراسم معنوي و با شكوه دعاي كميل اين هفته با حضور نماينده مقام معظم رهبري در عراق، سر كنسولي جمهوري اسلامي ايران در كربلا، زائران ايراني عتبات عاليات و مجاوران اين شهر مقدس در خيمه گاه حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) برگزار شد.

شركت كنندگان در اين مراسم با ذكر نام و ياد خداوند و اهل بيت(ع) سر بر آستان بندگي فرود آوردند و از درگاه ايزد منان فرج منجي عالم بشريت و برآورده شدن حاجات را طلب كردند.

سخنراني در وصف فضائل و مناقب اهل بيت(ع) مداحي و سينه زني نيز از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم با شكوه بود.

حجت الاسلام آل مبارك در جمع زائران ايراني شركت كننده در اين مراسم با توجه به اهميت زيارت حضرت ابا عبداله الحسين(ع) با بهره گيري از فرمايشات مرحوم حاج شيخ عباس قمي در مفاتيح الجنان گفت: كسي كه ورودش در كربلاي معلي در شب جمعه اي باشد برائت از آتش جهنم براي وي امضا مي‌شود.

وي همچنين به روايتي از امام صادق(ع) در خصوص اهميت زيارت حضرت ابا عبداله الحسين(ع) اشاره كرد و افزود: هر كس پياده به زيارت امام حسين(ع) مشرف شود خداوند به عدد قدمهايي كه بر مي‌دارد هزار حسنه برايش مي‌نويسد، هزار گناه از او محو ميكند و هزار درجه در بهشت بالا مي‌برد.

حجت الاسلام آل مبارك در بخش ديگري از سخنان خود بحث اهميت مهدي باوري در زندگي را مطرح كرد و اظهار داشت: بر ما مسلمانان و پيروان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) واجب است تا نسبت به شناخت بيشتر امام زمان(عج تلاش بيشتري كنيم و از بركت وجود اين امام همام، خود را به مراتب بالاي سعادت دنيوي اخروي برسانيم.

وي دراين خصوص به ديدگاه رهبر معظم انقلاب نيز اشاره نمود و تصريح كرد: مقام معظم رهبري در مورد قيام حضرت مهدي(عج) مي‌فرمايند به نظر من لفظ آخر الزمان صحيح نيست بلكه قيام امام زمان(عج) براي مردم جهان سر آغازي در جهت قرار گرفتن در جاده هدايت بشري است و در اصل اول الزمان است و انتظار نيز به معناي نشستن و كاري را به پيش نبردن نيست بلكه هر آنچه را به عنوان تكليف احساس مي‌شود را بايد صحيح و سالم انجام دهيم.

اين خطيب توانا در ادامه علت هراس دشمنان اسلام و ترويج اسلام هراسي و شيعه هراسي و در نهايت ايران هراسي را بيان كرد و گفت: قدرت و پيشرفت اسلام، شيعه و ايران موجب هراس دشمنان اسلام شده است.

حجت الاسلام آل مبارك همچنين به بيان احكام شرعي پرداخت و تصريح كرد: يكي از مسائل مهمي كه امروزه دشمنان اسلام سعي در وارد كردن شبهه به آن را دارند بحث خمس است كه اين موضوع بايد مورد توجه مردم باشد كه يكي از مهمترين بذلها، بذل حقوق واجب شرعي خمس است و اين يك امر الهي و براي پيشبرد اسلام و اداره زندگي سادات و خاندان پيامبر صلي الله عليه و آله(ص) واجب شده است و در اين رابطه حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف (عج) فرموده اند: هر كسي يك درهم از مال اهلبيت(ع) در مال او باشد مورد نفرين ما قرار مي‌گيرد.

در ادامه اين مراسم برنامه مداحي و سينه و مرثيه خواني توسط برادر فراقي در رثاي مظلوميت خاندان اهل بيت(ع) صورت گرفت كه حال و هواي ويژه اي داشت به صورتي كه زائران پس از پايان مراسم اظهار تشكر خود را به صورت حضوري ابراز مي‌داشتند.








منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین