عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
آخرین اخبار اربعین:
سامانه سماح امروز برای ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین برخی از استان‌ها که ظرفیت زائران آنها تکمیل نشده است، مجدداً باز شد و افراد واجد شرایط می‌توانند آمادگی خود را برای تشرف به زیارت اربعین اعلام کنند.

عقیق:در حالی که روز گذشته مسؤولان از پیش ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح برای زیارت اربعین و تمدید نشدن این مهلت خبر داده بودند، امروز سامانه سماح برای ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین مجدد باز شده است.

بر همین اساس، افرادی واجد شرایط با تأکید به تزریق دو دوز واکسن کرونا، می‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام‌کنند. در اطلاعیه کمیته اعزام ستاد اربعین این امر به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت برخی استان‌ها اعلام شده و در این اطلاعیه آمده است:

«باتوجه به عدم تکمیل ظرفیت برخی از استان‌ها و فرصت اندک باقیمانده جهت ثبت نام، مقرر شد سامانه تا تکمیل ظرفیت از متقاضیان ثبت نام به عمل آورد. خواهشمند است با توجه به نکات ذیل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایید. نداشتن بیماری زمینه‌ای و تزریق هر دو دوز واکسن کرونا. (استعلام‌های لازم برای اخذ تأیید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت به صورت سیستمی انجام خواهد شد.) تأیید اطلاعات هویتی افراد با استعلام از سازمان ثبت احوال (مشخصات افراد در سامانه سماح نمایش داده می‌شود لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مشاهده گردید می‌بایست از طریق اداره ثبت احوال محل سکونت نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.)».

 به گفته رئیس کمیته اعزام برای هر استان بر اساس تعداد زائران اربعین در سال‌های گذشته سهمیه‌ای اختصاص داده شده است و سعی می‌شود بر اساس سهمیه استان‌ها افراد به زیارت اربعین مشرف شوند.

به گزارش فارس، پیش ثبت‌نام‌ زائران اربعین از دوشنبه آغاز شد و سه‌شنبه شب مهلت پیش ثبت‌نام به اتمام رسید. افراد واجد شرایط که پیام تأیید دریافت کرده بودند تا شب گذشته مهلت داشتند تا ثبت‌تام خود را قطعی کنند. در غیر این صورت حذف شده و افراد دیگر جایگزین آنها می‌شدند. بر همین اساس، امروز مجدد ثبت‌نام از متقاضیان برخی از استان‌های که ظرفیت آنها تکمیل نشده، آغاز شد و عاشقان زیارت اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح ثبت‌نام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین