عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
آخرین اخبار اربعین:
در مدت باقی مانده تا برگزاری مراسم اربعین حضرت امام اباعبدالله الحسین(ع) عراق در حال تدارکات و پیشبرد طرح امنیتی این مراسم است.

عقیق:به نقل از السومریه، سازمان امنیت ملی عراق اعلام کرد که «عبدالغنی الاسدی» رئیس این سازمان، بازدید میدانی از طرح امنیتی ویژه تأمین مراسم اربعین حضرت امام حسین(ع) به‌عمل آورده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: الاسدی با سفر به استان‌های بابل و کربلای معلی در جریان طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین قرار گرفته است.

طبق این بیانیه؛ الاسدی با «حسن مندیل» استاندار بابل عراق دیدار کرده و با او آمادگی‌های ویژه درباره کنترل اوضاع امنیتی و نظارت بر مناطق راهبردی را که شاهد عبور زائران است مورد رایزنی قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که الاسدی از اداره امنیت بابل عراق به‌منظور اشراف بر طرح امنیتی بازدید و دستورات لازم را درباره تشدید اقدامات اطلاعاتی و پیگیری اطلاعات استخباراتی و رساندن آن در سریعترین وقت ممکن به دستگاه‌های امنیتی را داده است.

در بیانیه سازمان امنیت عراق آمده است: الاسدی همچنین به استان کربلا رفته و با «نصیف جاسم الخطابی» استاندار آن دیدار و با او آمادگی‌های جاری برای مراسم اربعین را مورد رایزنی قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: رئیس سازمان امنیت ملی عراق بر ضرورت به‌کاربستن نهایت تلاش‌ها به‌منظور فراهم آوردن بستر امن در مراسم اربعین تأکید کرده است.

وی همچنین نشستی در اداره امنیت کربلا برگزار و بر ضرورت هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های امنیی تأکید کرده است و آن را در حفظ امنیت و ثبات مؤثر دانسته است.

الاسدی در ادامه به زیارت حضرات امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) رفت.

آمادگی وزارت کشور عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین

خبر دیگر درباره اربعین این‌که؛ وزارت کشور عراق از آمادگی‌ها برای تأمین امنیت مراسم اربعین امام حسین(ع) خبر داد.

سرلشکر خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: تاکنون هیچ تصمیم یا مجوزی برای ورود زوار خارجی به مراسم اربعین صادر نشده است.

المحنا تأکید کرد: نیروهای وزارت کشور با تمام توان برای تأمین امنیت و خدمات‌رسانی به زائران تلاش خواهند کرد و در همه بخش‌ها حضوری فعال خواهند داشت.

سخنگوی وزارت کشور عراق در پایان گفت: مراسم اربعین به‌دلیل طولانی‌مدت بودن بازه زمانی نیازمند تلاش‌ها و سازماندهی‌های بیشتر است و ما احتمالاً از نیروهای خارج از استان برای تأمین موفق امنیت این مراسم کمک خواهیم گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین