عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
اصلاح خود از بیان آیت الله بهجت (ره):
یک نفر از روسای قشون امیر المؤمنین (ع) در صفین رسید به نزدیک خیمه معاویه بن ابی سفیان، به طوری که کشتن معاویه پیش او آب خوردن بود. در همین حال معویه، پیام فرستاد برای این رئیس، که : «غالب شدی و ما اعتراف داریم، اما به تو بگویم، اگر عقب نشینی کردی خراسان مال توست.»
از خود اهل سنت، «خوارزمی» نوشته است یک نفر از روسای قشون امیر المؤمنین (ع) در صفین رسید به نزدیک خیمه معاویه بن ابی سفیان، به طوری که کشتن معاویه پیش او آب خوردن بود. او در این نقل هیچ اسمی از اینکه مالک اشتر در آن جبهه و آن جاست، نمی آورد.
در همین حال معویه، پیام فرستاد برای این رئیس، که : «غالب شدی و ما اعتراف داریم، اما به تو بگویم، اگر عقب نشینی کردی خراسان مال توست.» این بدبخت شقی عقب نشینی کرد، خراسان را می خواست، مثل عمر بن سعد که «ری» را می خواست!
از خسران دنیا و آخرت آن بدبخت شقی فروخت دین را به دنیای خودش، قبل از اینکه «خراسان» به دست معاویه بیافتد، به درک رفت و مُرد و به هیچ چیز نرسید، نه به خراسان نه به بهشت، هم جهنم، هم فقد خراسان، مثل عمربن سعد!!
آیا تا اصلاح نکنیم خودمان را، می توانیم جامعه را اصلاح بکنیم؟ تو اگر خودت را، اصلاح نکنی در آخر کار، کار خودت را می کنی. آیا می شود بدون اصلاح خود، کارمان را تمام بکنیم؟!
منبع: mtb.ir
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین