عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
نیروهای امنیتی پاکستان در عملیاتی موفق به کشف ۱۰۰ تن مواد منفجره در منطقه شیعه‌نشین «کویته» شدند.
عقیق: فرمانده نیروهای مرزی پاکستان از کشف بیش از 100 تن مواد منفجره در منطقه شیعه‌نشین کویته مرکز ایالت «بلوچستان» خبر داد.

سرهنگ «مقبول احمد» پس از این عملیات در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: در این عملیات که در شهر کویته انجام شد، نیروهای امنیتی موفق به کشف 104 هزار و 480 کیلوگرم مواد منفجره که شامل مواد شیمیایی و قطعات ساخت بمب و نیز مقادیری مهمات از یک انباری بود شدند.

به گفته وی، در این عملیات که بیش از یک ساعت به طول انجامید 10 مظنون دستگیر شدند.

این فرمانده پاکستانی افزود: این افراد با ایجاد اتاقک‌های مخفی مبادرت به ساخت بمب برای انجام عملیات‌های تروریستی در شهر کویته می‌کردند.

به گفته وی، در انفجار ماه آوریل در منطقه شیعه‌نشین کویته که منجر به مرگ بیش از 100 تن شد نیز از مواد انفجاری مشابه این مواد استفاده شده بود.

همچنین نیروهای امنیتی و پلیس پاکستان در اقدام دیگری، با انجام عملیاتی مشترک در این شهر ده‌ها تن را به اتهام اقدامات تروریستی و آدم ربایی دستگیر کردند.

این عملیات پس از حمله چند روز پیش شبه‌نظامیان به یک پست ایست و بازرسی در جاده «سریاب» کویته که منجر کشته و زخمی شدن 3 سرباز مرزی شد انجام گرفت.

شهر کویته از مناطق ناآرام پاکستان است که هر ساله شمار زیادی از شیعیان در این منطقه هدف حمله گروه‌های تروریستی چون «لشکر جهنگوی» قرار می‌گیرند.

منبع: فارس
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین