عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مانده بودند خبر شهادت را چگونه به اطلاع مادرش برسانند، قرار شد برخی فرماندهان عالی رتبه حامل این خبر باشند، اما وقتی به در منزل رسیدند، پارچه‌های عزا برافراشته بود،‌ آن‌ها بسیار تعجب کردند که خبر چگونه منتشر شده است!

عقیق:مخالف حضور فرزندش در سوریه بود، هر کاری کرد نتوانست جلوی پسرش را بگیرد، چند روز بعد وقتی بزرگان و فرماندهان حزب الله به در خانه حمزه علی یاسین رسیدند، نگاه‌هایشان بهم گره خورد، مانده بودند چرا بر دیوارهای خانه پارچه مشکی نصب شده است،‌ آن هم موقعی که هنوز آن خبر مهم اعلام نشده بود! در مقابل چشمان حیران آن‌ها،‌ مادر حمزه در خانه را باز کرد، نوع تعارف او نشان می‌داد انگار از همه چیز خبر دارد.


حمزه علی یاسین

جواب سؤال‌های فرماندهان حزب الله زیاد طول نکشید، چرا که مادر حمزه وقتی نگاه‌های متعجب مهمانانش را دید، گفت: دیشب در رویای صادقانه‌ای دیدم که وجود نازنین پنج تن آل عبا وارد منزلم شدند و درست همین جایی که شما نشسته‌اید، نشستند. بعد به من بشارت دادند و گفتند: فرزندت در راه ما اهل بیت (ع) به شهادت رسیده و امروز خبرش خواهد رسید! این‌ خاطر‌ه‌ای بود که سیدحسن نصرالله در یکی از دیدارهایش از رویای صادقانه مادر حمزه علی یاسین تعریف کرده بود.


مادر شهید حمزه

او متولد هفتم بهمن ماه سال ۱۳۷۲ مصادف با ۲۷ ژانویه ۱۹۹۴ در شهر مونترال کانادا بود، اصالت خانواده او به روستای عباسیه جنوب لبنان بر می‌گردد، دوران کودکی و نوجوانی حمزه در کانادا سپری شد.

تعداد بازدید : 37

رجز خوانی حمزه

بعدها در عنفوان جوانی به لبنان بازگشت و با اینکه پرورش‌یافته غرب بود، اما حمزه آمال و آرزوهایش را در جایی دیگر جستجو کرد،‌ او با شرکت در دوره‌های آموزشی حزب الله لبنان، دیگر یکی از سربازان حزب الله شده بود، تنها چند صباحی نگذشته بود که حمزه با شنیدن خبر حضور تروریست‌ها در سوریه و به تبع آن خبر عملیات انتحاری تکفیری‌ها در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) خود را آماده رزم با نیروهای تکفیری کرد و با وجود مخالفت مادرش راهی دمشق شد تا از حرم حضرت زینب (س) دفاع کند.

تعداد بازدید : 26

استقبال مادر از فرزند شهیدش

او که نسبت خویشاوندی با سیدحسن نصرالله هم دارد (فرزند برادر همسر دبیرکل حزب‌الله)، سرانجام بعد از رشادت‌های فراوان در نبردی نابرابر در روز جمعه سوم مرداد ماه سال ۱۳۹۳ برابر با ۲۵ جولای ۲۰۱۴ به شهادت رسید و پیکر مطهرش در موطن پدری‌‎اش به خاک سپرده شد.

در ادامه تصاویری از شهید حمزه علی یاسین می‌آید:


لبخندی که حمزه به مناسبت ولادت پیامبر (ص) بر لب دارد

 


حمزه در حال تیراندازی

 


حمزه در میدان رزم

 

 


شهید حمزه علی یاسین

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین