عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
در پنجاه و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی
بنده اگر در صدا و سیما در خصوص یک داروی پزشکی سخن بگویم دیگر تصویر من را از صدا و سیما پخش نمی‌کند، اما دیوار اسلام را کوتاه گیر آوردند...
عقیق: آیت الله عبدالله فاطمی نیا در پنجاه و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی که با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد سخنرانی کرد که گزیده ای از بیانات ایشان را می خوانید:

- طلاب جوان باید قدر خود را بدانند و امام رضا در حدیث معتبری ما را دعا کرده است، اما برای این دعای خود شرطی را گذاشته است و ایشان فرموده اند که خداوند رحمت کند بنده ای را که کار ما اهل بیت را زنده می کند.

- من از صدا و سیما گله مند هستم که چرا منبر هر کسی را پخش می کند، منبر کار آسانی نیست و باید ببینیم که احیای اهل بیت چه چیزی است. بنده اگر در صدا و سیما در خصوص یک داروی پزشکی سخن بگویم دیگر تصویر من را از صدا و سیما پخش نمی‌کند اما دیوار اسلام را کوتاه گیر آوردند و حق منبر اهل بیت حداقل این است که آیه ها و احادیث درست خوانده شود.

- اگر مردم سخنان زیبای اهل بیت را بشنوند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و نهج البلاغه را هر کسی که بخواند، جذبه دارد.

- البته دشمنان اهل بیت برای خراب کردن وجه آنها، احادیث جعلی را ساخته اند که باید با علم رجال احادیث صحیح را از احادیث نادرست تشخیص داد و هر کسی نباید هر حدیثی را نیاید به صرف خواندن در یک کتاب، عنوان کرد.

- آیت الله العظمی بروجردی یک مرجع تمام عیار و متخصص درجه یک علم رجال بود و از برخی از علما در زمان وفات آیت الله بروجردی شنیدم که ایشان اعلم افراد در زمان خودش بود.

- آیت الله العظمی بروجردی همانگونه که بر فقه شیعه تسلط داشت، بر فقه اهل سنت تسلط داشت و این شخصیت کتاب های نفیسی را در زمینه علم رجال نگاشته است.

منبع: نسیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین