عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
«احمد بابایی» شاعر آئینی در گفت وگو با عقیق:
دولتی که ما دوست داشتیم به روی کار بیایید اگر پایش را کج بگذارد به خاطر مردم جلویش خواهیم ایستاد. این انتهای رسالت هیئت ها در آینده پس از انتخابات خواهد بود. انتخابات حق مردم است و نباید برایش التماس کنیم. باید برای این مسئله فکر کرد تا اینگونه نباشد.

عقیق: «احمد بابایی»، شاعر آئینی کشورمان درباره نقش هیئت ها در هدایت افکارعمومی در گفت وگو با عقیق می گوید: «ماهیت هیئت در جامعه شکل می گیرد و رشد و نمود پیدا می کند. این ویژگی اختصاصی محیط هیئت است که به پشت گرمی سیدالشهداء(ع) و به اهل بیت(ع) شکل می گیرد.. گاهی اوقات هیئت ها وارد عرصه انتخابات می شوند و این شائبه به وجود می آید که هیئت ها می خواهند با دعوت مردم به وضع حاکمیت تداوم دهند. این مسئله بسیار تلخی است و اتهام بسیار بدی به هیئت ها است. اگر هم چنین اتفاقی در عملکرد هیئت ها بی افتد به خاطر حاکمیت نیست؛ بلکه این توصیه و سفارش ها به خاطر خود مردم است.»

تعداد بازدید : 60

او می افزاید: «هیئت ها از این به بعد برای احقاق حقوق مردم تلاش می کنند. این محل استحکاک است که هیئت ها به جان می خرند و مطالبات مردم را از دولت طلب می کنند. ما قبل تر از این هم می گفتیم که دولت قبلی یا دولت های قبلی اشتباه مرتکب شده اند و حق مردم را ضایع کرده اند. هیئت های زبان گویا مردم هستند که اگر هیئت ها نباشد کجا باید باشند؟ آیا این نوع مطالبه گری برعهده افرادی نیست که از سیدالشهداء(ع) دم می زنند؟ امام حسینی که حاضر شد چانش را فدا کند ولی حقی از کسی ضایع نشود. این تراز عملکرد هیئت ها و تاثیرگذاری آن است و براساس آن عمل خواهد کرد.»

این شاعر آئینی می افزاید: «مایی که مردم را برای انتخابات دعوت می کردیم بابت مطالبه مردم گریبان حاکمیت را خواهیم گرفت. عموما مطالبات مردم به حق است. مردم فطرتا عدالت طلب و پاک هستند. اکنون در شرایط سختی به سر می برند. نباید اجازه دهیم مردم اذیت شوند. حالا دولت «سیدابراهیم رئیسی» عزیر از محرم شروع به کار می کند. دولتی که ما دوست داشتیم به روی کار بیایید اگر پایش را کچ بگذارد و به خاطر مردم جلویش خواهیم ایستاد. این انتهای رسالت هیئت ها در آینده پس از انتخابات خواهد بود. انتخابات حق مردم است و نباید برایش التماس کنیم. باید برای این مسئله فکر کرد تا اینگونه نباشد.»

احمد بابایی، می گوید: «دو مطلب عمده وجود دارد که امیدوارم هیئت ها و هر جایی که در جامعه تاثیرگذار است پیگیری اش باشند. یکی از آسیب ها این است که مسئولان وعده می دهند ولی در برابرش پاسخ گو نیستند. برای این موضوع باید مطالبه گری داشته باشیم. شاید ایراد از قانون باشد که باید اصلاح شود. مسئله بعدی توجه به فرهنگ است. آنقدر مسائل اقتصادی پرداخته ایم که توجه به فرهنگ  فراموش شده است.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین