عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
اخبار رسيده از دمشق پايتخت سوريه حاکي از آن است که روز گذشته دست کم 20 نيروي حزب الله در دفاع از حرم حضرت زينب(س) در منطقه "سيدة زينب" در جنوب شرق دمشق به شهادت رسيدند.
عقیق: در همين راستا خبرگزاري رسمي دولت سوريه "سانا"، ضمن اعلام و تأييد اين خبر نوشت: نيروهاي تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" براي نيروهاي حزب الله کمين گذاشته بودند و در درگيري که ميان طرفين رخ داد، 20 عضو حزب الله به شهادت رسيدند.

گفتني است "سانا" دو روز پيش نيز خبر به شهادت رسيدن "حسام نسر" از فرماندهان نظامي حزب الله لبنان در منطقه "سيده زينب" را منتشر کرده بود.

در همين حال گروه هاي مخالف حکومت "بشار أسد" رئيس جمهور سوريه نيز با انتشار اخباري در اين باره در رسانه هاي خود، اعتراف کردند که درگيري هاي سنگيني ميان مخالفان با نيروهاي موافق حکومت که از سوي نيروهاي حزب الله و گردان هاي "أبو الفضل العباس(ع)" حمايت مي شوند،‌ در مناطق مختلفي همچون "سيده زينب"، "الحسينيه" و "الذيابيه" رخ داده است.

شايان ذکر است در اين درگيري ها،‌ تروريست هاي مخالف حکومت سوريه نيز تلفات بسيار زيادي داده و خسارت سنگيني به آنان وارد شده است. 

در همين راستا منابع نزديک به ارتش سوريه مي گويند:‌ خسارت هاي وارده به مخالفان حکومت سوريه در اين درگيري ها طي سه روز گذشته به قدري زياد بوده که آنان مجبور به عقب نشيني از برخي مناطق شده اند.

لازم به ذکر است حجة الإسلام و المسلمين سيد "حسن نصرالله" در سخنراني روز جمعه گذشته خود رسما اعلام کرد که اگر نياز باشد خودش شخصا براي دفاع از حرم حضرت زينب(س) و مقابله با "تکفيري هاي تروريست" به سوريه خواهد رفت.

منبع: شیعه آنلاین
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین