عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
در حالی که فیلم بیرون ریختن اثاث یک هیأت از مسجد حضرت خدیجه سلام‌الله علیها خبرساز شده است، هیأت بین‌الحرمین اعلام کرد: خودمان وسایل را از مسجد بیرون بردیم.

عقیق:شب گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد، مبنی بر اینکه مسئولین مسجد حضرت خدیجه کبری(س) تجهیزات و وسایل هیأت بین‌الحرمین تهران با مدیحه‌سرایی جواد مقدم را به کف خیابان ریخته‌اند.

این فیلم را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 391

وسایل هیأت را از مسجد بیرون نریختیم

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمیT امام جماعت مسجد حضرت خدیجه کبری(س) در منطقه تهرانپارس تهران در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: این فیلم کذب محض است و مسئولین هیأت خود مبادرت به بردن وسایل کردند.

وی در تشریح این ماجرا گفت: هیأت بین الحرمین تهران حدود سه سال است که جلسات هفتگی چهارشنبه‌ها و مناسبتی خود را در مسجد ما برگزار می‌کرد و ما نیز همواره کمک‌رسان جلسات هیأت بودیم.

با هماهنگی هیأت بین‌الحرمین، هیأت دیگری را راه دادیم

وی افزود: روح‌الله بهمنی مداح اهل بیت از یکی از اعضای هیأت امنای مسجد ما که از هیأتی‌های قدیم کشور است و ارتباط نزدیکی با هیأت ‌ها و مداحان دارد، درخواست برگزاری جلسه هیأت خود ابتدا در مراسم شام شهادت امیرالمومنین(ع)را داشت که به دلیل همزمانی با جلسه هیأت بین‌الحرمین نپذیرفتیمT اما به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنیT مجددا در خواست استفاده از فضای مسجد را داشت که به لحاظ احترام به مسئولین هیأت بین الحرمین تهران بعد از هماهنگی با آنان، این مجوز صادر شد که حتی آنان اعلام کردند به وسایل ما دست نزنند و این مراقبت را هم لحاظ کردیم.

هاشمی گفت: این جلسه جمعه شب و در روز متفاوت با جلسات هفتگی این هیأت و به دلیل عدم برگزاری مجلس از سوی آنان، برگزار شد اما متاسفانه از همان شب در صفحات غیررسمی خود اقدام به انتشار مطالبی کردند که هیأت فضایی برای برگزاری جلسه ندارد که موجب ناراحتی هیأت امنای مسجد شد.


حجت‌الاسلام هاشمی امام جماعت مسجد حضرت خدیجه کبری(س))

امام جماعت مسجد حضرت خدیجه کبری(س) افزود: در مورد دوم برای مناسبت شهادت امام صادق(ع) نیز مجدداً هیأت آقای روح الله بهمنی از ما تقاضای برگزاری جلسه داشت که به دلیل برگزار نشدن جلسه هیأت بین‌الحرمین، مجوز صادر شد.

خود هیأتی‌ها وسایل‌شان را بردند

امام جماعت مسجد حضرت خدیجه کبری (س) تصریح کرد: در نهایت روز جمعه ١۴ خردادماه مسئولین هیأت با خادم و هیأت امنای مسجد هماهنگ کردند و طی حرکتی خودجوش اقدام به جمع‌آوری وسایل و انتقال به خارج از مسجد کردند. یکی از اعضای هیأت با بی‌تقوایی از این کار فیلم گرفت و در فضای مجازی اینگونه القا کرد که مسجد وسایل را بیرون ریخته است.

همچنان آماده پذیرایی از هیأتیم

وی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم تمام این بی‌تقوایی‌ها و مشکلاتی که برای ما ایحاد کردند، به احترام جلسه اهل بیت (ع) بازهم آماده‌ایم پذیرای جلسات این هیأت باشیم و هیچ‌گونه هماهنگی نیز براری برگزاری جلسات هیأت دیگری در فضای مسجد نکرده‌ایم.

خودمان وسایل هیأت را از مسجد بیرون بردیم

یکی از مسئولین هیأت بین‌الحرمین تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: هیأت ما از زمان حضور در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) اعلام کرده بود که به جز جلسات هیأت و جلسات داخلی مسجد علاقه‌مند به برگزاری جلسات هیأت‌های دیگر نیست و این فضا تنها در اختیار ما باشد زیرا هر هیأتی دارای تجهیزات و وسایلی است که در فضای مسجد و حسینیه به صورت دائمی قرار می‌دهد و حضور دیگر هیأت‌ها مشکل‌ساز است. اما برای مجالس داخلی مسجد حتی حاضر به کمک هم بودیم.

وی افزود: در زمان ایام شهادت امیرالمومنین(ع) بنا داشتیم در ورزشگاه شیرودی مجلس برگزار کنیم که به دلایلی هماهنگ نشد و مجدداً جلسات را به مسجد حضرت خدیجه کبری(س) منتقل کردیم که با خبر شدیم مسجد در حال هماهنگی با هیأت دیگری برای برپایی جلسه بوده است که موجب ناراحتی ما شد.

برای یک دفعه اجازه ورود هیأت دیگری را دادیم

این مسئول هیأت بین‌الحرمین تهران تصریح کرد: بعد از ماه رمضان و در مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مسئولین مسجد با ما تماس گرفتند که هیأت دیگری در روز جمعه به این مناسبت، تقاضای استفاده از فضای مسجد را دارد که ما قرار اولیه را یادآوری کردیم اما اعلام شد همین یک دفعه است و اجازه دهید که برگزار کنند.

به دلیل استقرار تجهیزات امکان حضور دیگر هیأت‌ها نیست

وی با اشاره به اینکه برای یک دفعه به دلیل همان نکاتی که قبلا ذکر شد، موافقت کردیم، تصریح کرد: متاسفانه پس از آن باخبر شدیم در روز شهادت امام صادق(ع) نیز مجدداً همان هیأت بنا دارد که جلسه برگزار کند که با مسئولین مسجد تماس گرفتیم و گفتیم در روز جمعه ۱۴ خردادماه برای بردن وسایل حاضر می‌شویم. آنان علت را جویا شدند که گفتیم از روز اول قرار گذاشتیم فضای مسجد تنها در اختیار هیأت ما باشد زیرا تجهیزات داریم.

آنچه در فضای مجازی منتشر شد، اشتباه است

این مسئول در پایان خاطرنشان اضافه کرد: روز جمعه ۱۴ خردادماه خودمان وسایل و تجهیزات را از مسجد جمع‌آوری کردیم. متاسفانه افرادی کلیپی در صفحات غیررسمی که به نام آقای جواد مقدم و هیأت ما ایجاد شده است، منتشر و اینگونه القا کردند که مسجد تجهیزات ما را بیرون ریخته است که اصلاً صحت ندارد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین