عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
حاج صادق آهنگران:
مداح جبهه‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل مالی در مسیر مداحی برای اهل‌بیت(ع) چیزی جز خسران و ضرر به دنبال نخواهد داشت، گفت: هدف اصلی در این درگاه باید خدمت به اهل‌بیت(ع) باشد و اگر مسائلی همانند شهرت هدف قرار گیرد ما از نتیجه دور می‌کند.

به گزارش عقیق، سردار حاج صادق آهنگران در نخستین همایش جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های مذهبی کشور که به همت جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم واقع در نزدیکی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تاکید بر اینکه ما در هر شرایطی باید به دنبال تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم، اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت هدایت‌ها و رهبری‌های ایشان توانسته تا به امروز در سطح جهانی مقابل زورگویان عالم ایستادگی کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل مالی در مسیر مداحی برای اهل‌بیت(ع) چیزی جز خسران و ضرر به دنبال نخواهد داشت، اضافه کرد: هدف اصلی در این درگاه باید خدمت به اهل‌بیت(ع) باشد و اگر مسائلی همانند شهرت هدف قرار گیرد ما از نتیجه دور می‌کند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان خاطراتی از همراهی‌های خود با شهید قاسم سلیمانی در سوریه و بر سر بالین شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: این شخصیت دو ویژگی مهم داشت که نخستین ویژگی کثیرالبکاء بودن و دومین آن داشتن روحیه شهادت طلبی بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم تقویت روحیه حماسی در اشعار و مداحی‌ها تاکید ویژه داشته‌اند، گفت: امروزه سطح مداحی حماسه‌خوان‌ها بسیار بالاتر رفته و اشعار و سبک‌ها پر شورتر شده است.

آهنگران بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و احترام به پیشکسوتان تاکید کرد و گفت: برخی از آموزه‌های فنی و تخصصی را فقط با زانو زدن در مکتب استاد می‌توان فرا گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مداحان باید به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون انقلابی باشند، عنوان کرد: معیارها و ارزش‌های انقلابی‌گری باید در صحنه عمل مورد توجه قرار گیرد و توسط مداحان ترویج شود.

این استاد مداحی با بیان اینکه مداحان در مجالس هیأت برای استفاده از ذکر امام حسین(ع) باید دقت لازم را داشته باشند، مطرح کرد: ادب و احترام این واژه باید حفظ شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین