عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۵
آیت‌الله جاودان:
آیت‌الله جاودان گفت: روز قیامت متقیان تا ابد در جایگاه امن و آرامش هستند هیچ حادثه از حوادث روز قیامت که دنیا را به هم ریخته بر آنها وارد نمی‌شود.

عقیق:آیت‌الله «علی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره القارعة گفت: ما حادثه بزرگی را در پیش داریم که خداوند در آن روز به همه ما رحم کند.

وی با تاکید بر اینکه ما روز بزرگی را در پیش داریم، عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند روز قیامت روز بسیار مهمی است که مردم همچون پروانه‌های پراکنده می‌شوند و عالم به هم می‌ریزد.

آیت‌الله جاودان بیان کرد: همه مردم آن روز زنده می‌شوند و کوه‌ها همچون پشم حلاجی شده می‌شوند، در آن روز کسی که ترازوی اعمال نیک، فضایل اخلاقی و رفتاری او سنگین است و متقیان در جایگاه امن هستند هیچ حادثه از حوادث روز قیامت که دنیا را به هم ریخته بر آنها وارد نمی‌شود و در نهایت آرامش هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قیامت موازین عمل و اخلاق داریم، اظهار کرد: کسی که موازین او سنگین است در امن و امان زندگی می‌کند و هیچ ترس و خوفی برای او نیست، اما کسی موازین اعتقاد، اعمال و اخلاق او سبک است پناهگاه او دوزخ است اگر باری به همراه داشتید از اعمال اعتقادات یقینی تا ابد راحت خواهید بود.

وی با بیان اینکه هر کس اعتقادات او با یک تلنگر تکان می‌کند روز قیامت در امن و امان نخواهد بود، ابراز کرد: انسان باید از اعتقادات خود حفاظت کند هر کتابی را نخواند هر سخنی را نشنود با هر کسی رابطه دوستی برقرار نکند که برای او شک و شبهه ایجاد کند.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: هاویه روز قیامت بسیار سخت و آتشی سوزان است که برای انسان قابل تحمل نیست.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین