عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
حجت الاسلام قمی:
حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما هم‌اکنون در خط مقدم جنگ رسانه‌ها قرار داریم و نخستین جهاد ما در این برهه از زمان، ایجاد امید است.

عقیق:صبح امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ «نشست صمیمانه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیش از ۷۰ تن از مدیران روابط عمومی مؤسسات و استان‌های کشور به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات» در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از همکاران روابط عمومی به‌عنوان مجاهدینی یادکرد که در خط مقدم میدان جنگ رسانه‌ها قرار دارند و گفت: این نشست به بهانه تقدیر و تشکر از فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات است تا بیشتر از مشکلات، ظرفیت‌ها و خواسته‌های فعالان این عرصه اطلاع یابیم.

وی افزود: تمام کارکنان رسانه و روابط عموی سازمان تبلیغات، مؤسسات و ادارات کل به‌مثابه نیروهای یک جبهه هستند و تفاوتی ندارد که چه کسی مطرح شود چراکه نتیجه باکار جمعی، حاصل می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به کمبودهایی که در بعضی از مؤسسات و استان‌ها به لحاظ بودجه‌ای و فنی وجود دارد اظهار داشت: نیروهای روابط عمومی همواره برای سازمانی می‌جنگند و متحمل زحمت می‌شوند که در برخی مواقع، حمایت همه‌جانبه از روابط عمومی‌ها وجود ندارد اما هدف، خدمت به مردم است فعالیت‌های سازمان نیز در این جهت تعریف‌شده است و این موضوع، تسکین‌دهنده باشد.

وی تأکید کرد: وی تأکید کرد: نیروهای روابط عمومی مجاهدانه و با دستان خالی در نزاعی حضور دارند که یک‌جهت آن ریشه در روایت‌ها دارد و متأسفانه امروزه شاهد تصویری مخدوشی از حق هستیم که اولیای الهی پرچم‌داران آن هستند لذا شما کاری را پذیرفته‌اید که سرسلسله آن متعلق به پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) است و البته کاری متفاوتی محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی با تأکید امروز روابط عمومی‌ها در شرایط جنگی هستند اما هنوز آرایش جنگی به خود نگرفته‌اند تصریح کرد: ما هم‌اکنون در خط مقدم جنگ رسانه‌ها قرار داریم و نخستین جهاد ما در این برهه از زمان ایجاد امید است.

حجت‌الاسلام محمد قمی با تأکید بر اینکه مدال‌های بزرگ را به انسان‌های بزرگی همچون شهید سلیمانی می‌دهند که گره‌های بزرگی را باز کردند ادامه داد: اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی موضوعاتی چون «انقلاب اسلامی، اسلام، مردم و تحقق عدل» به شمارمی‌روند.

«گفتمان انقلاب اسلامی» بهترین تصویر از سازمان تبلیغات اسلامی است

احمد مداحی «رئیس مرکز رسانه‌ای و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی» نیز در این نشست با تبریک روز روابط عمومی گفت: این روز بهانه‌ای برای دورهم جمع شدن دوستان روابط عمومی است هرچند که ما به‌طور همیشگی با دوستان استان‌ها جلسه هفتگی داریم اما کمتر اتفاق افتاده که بتوانیم با همه همکاران روابط عمومی‌های مؤسسات یکجا، جلسه و گپ و گفت داشته باشیم.

وی ادامه داد: معتقدم تصویر اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در اذهان عمومی توسط همکاران روابط عمومی‌ها در همه بخش‌ها شکل می‌گیرد و ما همواره تلاش کردیم تا گوش شنوایی برای درد دل‌های دوستان داشته باشیم.

رضا صیادی «مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی» نیز در این نشست صمیمی با تبریک روز روابط عمومی اظهار داشت: شاید این سوال مطرح باشد که ما باید چگونه تصویری از سازمان تبلیغات اسلامی بسازیم و این تصویر چه باید باشد؟ درحالی‌که همه ما همچون اجزای یک نمایشگر واحد هستیم که باید هرکدام به‌طور مستقل عمل کنیم تا بتوانیم تصویر واحدی را از سازمان تبلیغات اسلامی ارائه دهیم.

به گفته صیادی؛ بهترین تصویر از سازمان تبلیغات اسلامی؛ تصویری از «گفتمان انقلاب اسلامی» خواهد بود که باید یک پله فراتر از فعالیت‌های روابط عمومی باشد.

وی اضافه کرد: طی جلساتی که تاکنون با دوستان داشتیم نکته اصلی این است که روابط عمومی باید به‌عنوان عناصر خلاقانه سازمان به‌صورت مستقل عمل کند اما تصویر واحد را باید به کمک هم دیگر بسازیم و امیدواریم در این جلسه به یک سازوکار برسیم و شاید لازم باشد این جلسات ادامه یابد.

صیادی خبر داد این جلسه می‌تواند بهانه‌ای برای تشکیل «شورای روابط عمومی‌های مؤسسات زیرمجموعه‌های سازمان» باشد تا این طرح و مباحث بیشتر ادامه پیدا کند.

مدیران روابط عمومی باید پاسخگوترین فرد یک سازمان و مؤسسه باشند

در ادامه نیز محسن محمدی «مدیر روابط عمومی خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز» هم گفت: خوشحالیم که بعد از سال‌ها به بهانه روز روابط عمومی در کنار همه دوستان این حوزه هستیم و امیدوارم این رویه همواره ادامه داشته باشد تا مدیران روابط عمومی‌ها با همدیگر آشنا شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه ما دوستان روابط عمومی نسبت به همدیگر بی‌لطف هستیم و همدیگر را خیلی تحویل نمی‌گیریم درحالی‌که همه ما یک خانواده هستیم این درحالی‌که است که مدیران روابط عمومی باید پاسخگوترین فرد یک سازمان و مؤسسه باشند.

امیر اسماعیلی از «همکاران سازمان حوزه هنری» هم در این نشست گفت: ما متأسفانه با رشد ناموزون نسبت به طبقه‌بندی و توزیع محتوا مواجهه هستیم که در یک بازده زمانی به‌شدت رشد کردند بدون اینکه به محتوا و زیرساخت‌های آن توجه شود و این امر منجر به انحصار و از بین رفتن برخی از محتواها خواهد شد.

وی ادامه داد: با روند تغییری که در راستای تحول در سازمان تبلیغات آغازشده است باید شاهد توجه بیشتری به توزیع‌کنندگان محتوایی در زیرمجموعه‌های سازمان باشیم.

اسماعیلی اظهار داشت: بسترهای تولید و توزیع محتوا در حال حاضر همچون دکان‌های خالی محسوب می‌شوند و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند برای افزایش کیفیت در این مسیر نقش مؤثری ایفا کند.

هم‌اکنون در خط مقدم «جنگ رسانه‌ها» قرار داریم

 
منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین