عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و پدر شدن امیرالمؤمنین (ع) در کربلا و نجف برگزار و سفره‌های سبزرنگ امام حسن (ع) در جوار حرم‌های مطهر عراق پهن شد.

عقیق:همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)، در شهرهای مقدس عراق به ویژه نجف و کربلا جشنی برپا شد و زائران از شهرهای مختلف به حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف اشرف و حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) در کربلا مشرف شدند؛ به طوری که همزمان با نیمه ماه مبارک حرم‌ها مملو از جمعیت بود.

پرچم امام حسن (ع) بر فراز ایوان نجف نصب شد

در حرم امام علی (ع) روز گذشته پرچم سفید مزین به نام امام حسن مجتبی (ع) بر فراز ایوان نجف نصب شد و صحن و شبستان‌های این آستان گل‌آرایی و تزئین شدند.

به گفته یکی از خادمان حرم امیرالمؤمنین (ع) بیش از ۴۵۰ شاخه گل طبیعی در ایوان نجف و اطراف ضریح حرم امام اول شیعیان نصب شد.

جشن میلاد امام حسن (ع) در اطراف حرم علوی

جشن پدر شدن امیرالمؤمنین (ع) نه تنها در حرم امام علی (ع) با حضور جمعیت برگزار شد، بلکه در بازار نزدیک حرم نیز کسبه و زائران با توزیع شیرینی، شکلات و بستنی این شب پرفضیلت را به یکدیگر تبریک می‌گفتند و از کریم اهل بیت (ع) شفاعت می‌خواستند.

همچنین کیک‌هایی که تزئین شده بود و نام مبارک امام حسن (ع) بر آن نقش بسته بود، بین زائران و مجاوران توزیع شد و در یکی از خیابان‌های منتهی به حرم نیز مراسمی به این مناسبت برگزار شد که زائران بسیاری با حضور در این مراسم، میلاد امام دوم شیعیان را در جوار حرم علوی جشن گرفتند و به شادمانی پرداختند.

کربلا همزمان با نیمه ماه رمضان غرق نور شد

در کربلا نیز شب گذشته جمعی از زائران به حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند. همچنین به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع) حرم‌ها مطهر تزئین شده بودند و در حرم حضرت عباس (ع) نام مبارک امام حسن مجتبی (ع) گل‌آرایی شده بود.

سفره‌های سبزرنگ امام حسن (ع) در کربلا

در کنار برگزاری جشن و سرور، سفره‌های افطاری امام حسنی نیز پهن شد. این امر در حالی است که پیش از این متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به دلیل شیوع کرونا از پهن کردن سفره‌های افطاری روزانه جلوگیری می‌کردند.

توزیع بیش از ۵ هزار وعده افطاری همزمان با میلاد کریم اهل بیت

اما شب گذشته همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) از ساعاتی قبل از اذان مغرب سفره سبزرنگ افطاری در بین‌الحرمین پهن شد و در لحظه افطاری زائران از این سفره متنعم شدند.

سفره افطار شب میلاد امام حسن (ع) در بین‌الحرمین

در این شب باشکوه پس از افطار و نماز، سفره سبز امام حسن (ع) در گوشه و کنار بین‌الحرمین پهن شد و هر کسی با نیت مختلف دور این سفره به جشن و سرور پرداخت و در پایان مراسم هم آنچه در سفره بود، بین حاضران توزیع شد و هر کسی سعی داشت حتی یک نقل از آن را برای شفا و برآورده شدن حاجت بگیرد.

به گزارش فارس، هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان جشن میلاد امام حسن (ع) در شهرهای مقدس عراق با شور حال خاصی برپا می‌شود که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها این جشن برپا نشد. اما امسال مردم عراق برای این شب عزیز جشن باشکوهی برپا کردند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین