عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
روند خاکبرداری برای احداث صحن امام محمد باقر (ع) کاظمین بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته و امسال با توجه به شرایط موجود، سفت کاری و اجرای سازه این صحن به اتمام می‌رسد.

عقیق:صحن امام محمدباقر (ع) در ضلع شمالی حرم امامین جوادین (ع) در شهر کاظمین با مساحتی بالغ بر پنج هزار مترمربع به همت ستاد بازسازی عتبات در حال ساخت است.

عملیات عمرانی برای احداث این صحن که قرار بود سال ۹۸ آغاز شود، به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و در نهایت با موافقت طرف عراقی با اعزام نیروهای ستاد، روند ساخت صحن امام محمدباقر (ع) از اواخر سال گذشته آغاز شد.

بر همین اساس، در نخستین اقدام پس از طراحی و تصویب احداث صحن امام محمد باقر(ع)، برای تخریب سقف و ستون‌های بتنی کف زیرزمین حرم، عملیات مقام سازی آغاز شد. همچنین اکنون با توجه به بالا بودن آب‌های زیرزمینی، خاکبرداری و حفاری این بخش با حساسیت زیاد انجام گرفت که به گفته مسؤولان اکنون با گذشت حدود چهار ماه، خاکبرداری برای احداث این صحن بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات معتقد است که امسال با توجه به شرایط موجود سفت کاری و اجرای سازه صحن امام محمد باقر (ع) به اتمام برسد و سال آینده عملیات نازک کاری آن انجام شود.

به گزارش فارس، صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) در صورت نبود مشکل در اعزام نیروها تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد. همچنین قرار است امسال روند مقدماتی اجرای صحن صاحب الزمان(عج) آغاز شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین