عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
این مراسم با هدف گرامی داشت شهدای امر به معروف استان قم از جمله آیات بافقی، سعیدی، و حجت‌الاسلام سید مجتبی نواب صفوی و همچنین سید محمد تقی بشیری، سید مصطفی خاوری، حبیب الله دلشاد و محمد سلیم زاده برگزار شد.
عقیق: نخستین بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان قم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی قم و با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، بنیاد شهید، نیروی انتظامی استان و شهرداری قم، عصر روز گذشته برگزار شد.

در این بزرگداشت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دادستان قم و فرمانده نیروی انتظامی قم حضور داشتند.

این مراسم با هدف گرامی داشت شهدای امر به معروف استان قم از جمله آیات بافقی، سعیدی، و حجت‌الاسلام سید مجتبی نواب صفوی و همچنین سید محمد تقی بشیری، سید مصطفی خاوری، حبیب الله دلشاد و محمد سلیم زاده برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام احمدی معاون ستاد امر به معرو ف و نهی از منکر استان قم ابراز کرد: آیت‌الله بافقی از شاگردان و مسؤول امور شهریه حائری یزدی مؤسس حوزه بود؛ وقتی خانواده رضا شاه بدون رعایت حجاب به حرم حضرت معصومه (س) آمدند، وی به خادمین حرم می‌گوید که به خانواده شاه تذکر دهید خادمین حرم می‌گویند که جرأت این کار را ندارند.

وی افزود: آیت‌الله بافقی خودشان جلو رفتند و از آنها خواستند برای ورود به حرم حجاب خود را رعایت کنند؛ خانواده شاه همان روز یک تلگراف به شاه دادند که:در قم به خانواده شاه جسارت شده است. عصر همان روز خود شاه به قم آمد حجت الاسلام بافقی را در ایوان طلا با عصای و چوپ مورد ضرب و شتم قرار داد و ایشان را به شهرری تعبید کرد.

معاون ستاد امر به معرو ف و نهی از منکر استان قم بیان داشت: مرحوم آیت الله حق شناس گفتند: یک روز به عیادت حجت الاسلام بافقی رفتیم و از ایشان خواستیم اقامه نماز جماعت کنند؛ حجت الاسلام بافقی گفتند: بخاطر ضرب و شتم هنوز هم وضو جبیره می گیریم. حجت الاسلام بافقی بخاطر هیمن ضرب و شتم شاه درگذشت.

حجت الاسلام احمدی در ادامه گفت: چند سال پیش سرقت مسلحانه از طلا فروشیهای پاساژ ملت قم صوت گرفت، قبل از اینکه نیروی انتظامی وارد عمل شود خود مردم جلوی این اشار ایستادگی کردند چهار نفر از نیرویهای مردمی بخاطر دفاع از مردم قم به مقابله با این اشرار پرداختند. وقتی گزارش این حرکت به مقام معظم رهبری دادند: ایشان گفتند: از مردم غیر از این توقع نیست؛ که خود مردم وارد عمل بشوند و جلوی اشرا را بگیرند.

معاون ستاد امر به معرو ف و نهی از منکر استان قم اظهار کرد: از آن سال به بعد هیچ سرقت مسلحانه در قم انجام نگرفته است و اشرار مسلح فهمیدهاند مردم قم در صحنه حضور دارند و با چهارتا تیر هوایی صحنه را خالی نمی کنند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم ترین دستورات اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است؛ سید الشهدا(ع) که سراسر تاریخ بشریت و همه عوالم جهان تحت تأثیر ایشان هستند، هدف از از قیام خود را اصلاح امت، احیایی امر به معروف و نهی از منکر بیان می کند؛ سید الشهداء تا آخرین قطره خون خود پای این امر به معروف ایستاد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر است؛ امام یک حاکمیت جهانی تشکیل داد؛ برای اقامه آن صد هزار شهید و اسیر و جانباز داده است.

وی افزود: اشک امام مقابل کوچکترین سختی خانواده شهدا و جانبازان و اسرا جاری می شد؛ ولی بخاطر بحث امر به معروف و نهی از منکر و بیداری اسلامی مقابل همه جهانیان ایستاد.


منبع: خبرگزاری رسا

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین