عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
نایب‌الزیاره رهبرم/
در حالی که امسال در دومین سال پیاپی رهبر معظم انقلاب به دلیل شیوع کرونا سخنرانی سالانه خود را در حرم مطهر رضوی ایراد نمی‌کنند، عاشقان ولایت نایب‌الزیاره رهبرشان در حرم امام رئوف هستند.

عقیق:سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب طبق رسمی دیرین در روز اول فروردین‌ماه هر سال در حرم امام رضا (ع) ایراد می‌شود و معظم‌له با حضور در حرم رضوی ضمن زیارت امام رئوف به غبار‌روبی ضریح مطهر حضرت می‌پردارند.

امسال و در در دومین نوروزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی سالانه خود را در حرم مطهر رضوی ایراد نمی‌کنند، عاشقان ولایت به نیابت از رهبرشان آستان امام رئوف را زیارت می‌کنند.

هشتگ «#نایب‌الزیاره_رهبرم» در جمع ۲ هشتگ برتر توییتر فارسی

این اقدام زائران و مجاوران امام رضا (ع) در فضای مجازی هم با استقبال بالایی موجه شد و همچنین هشتگ «#نایب‌الزیاره_رهبرم» در جمع ۲ هشتگ برتر توییتر فارسی قرار گرفت که تصویر آن در زیر می‌بینید.

مقام معظم رهبری همه ساله براساس یک سنت دیرینه در کنار مضجع شریف و نورانی حضرت رضا (ع) سخنرانی نوروزی خود را ایراد می‌کنند. سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در جوار بارگاه شمس‌الشموس به نوعی ترسیم‌گر مسیر سالانه نظام و حکومت اسلامی است و از این حیث حائز اهمیت فراوانی است.

امسال دومین سالی بود که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در مشهدمقدس ایراد نشد و ایشان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مشهدالرضا (ع) مشرف نشدند.

حجت‌الاسلام مروی: نایب‌الزیاره رهبر و همه عاشقان حضرت رضا (ع) هستیم

حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی هم در پیام نوروزی خود به این مسئله اشاره کرد. در بخشی از پیام نوروزی تولیت آستان قدس رضوی آمده بود: «هرسال رهبر عظیم‌الشأن انقلاب عید نوروز را در کنار مضجع شریف جد بزرگوارشان سپری می‌کردند، اما در عید نوروز ۹۹ و عید نوروز امسال هم از زیارت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و هم از پذیرایی، خدمت‌رسانی و خادمی مردم عزیزمان و زائران و مهمانان حضرت رضا (ع) محروم هستیم. بنده از کنار مضجع نورانی حضرت رضا سلام الله علیه هم به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و هم همه مردم عزیز که دلشان اینجاست عرض می‌کنم که ما و خانواده بزرگ خدمت و خادمان حضرت رضا سلام الله علیه از طرف همه شما عزیزان، بزرگواران، دلدادگان و عاشقان حضرت رضا سلام الله علیه نائب‌الزیاره خواهیم بود...»

هنوز ساعاتی از اتمام سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی نگذشته بود که فعالان فضای مجازی بار دیگر دست به کار شدند و تلاش کردند تا به شیوه خود خلاء حضور رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس و حرم منور رضوی را جبران کنند و التیامی بر دلتنگی زائران و مجاورانی باشند که چشم انتظار حضور رهبری در بارگاه شمس‌الشموس بودند.

ترند توییتر تنها ساعاتی پس از قرار گرفتن هشتگ #نایب‌الزیاره_رهبرم در فضای مجازی

فعالان فضای مجازی مشهد و کشور این بار توییتر را به عنوان مقصد عملیات مجازی خود انتخاب کردند و تنها ساعاتی پس از اینکه نخستین هشتگ «#نایب‌الزیاره_رهبرم» روی فضای مجازی قرار گرفت بلافاصله سایر کاربران نیز این هشتگ را دنبال کردند و تبدیل به ترند توییتر شد.

این درحالی‌ است که گروه‌‌های مجازی معاند در ساعات گذشته با کمک ربات‌های توییتری و هشتگ‌های تخریبی، سعی در تزریق یأس و ناامیدی و تخریب آرمان‌های انقلاب اسلامی داشتند اما هشتگ‌ها و کلیدواژه‌هایشان در رتبه‌های پایین‌تر از هشتگ «#نایب‌الزیاره_رهبرم» در ایام نوروز ۱۴۰۰ قرار گرفت.

استقبال بالای زائران و مجاوران حرم از طرح نایب‌الزیاره رهبرم

علاوه بر این در عرصه فیزیکی و واقعی نیز این هشتگ در عمل اجرایی شد و طیف وسیعی از زائران و مجاورانی که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به بارگاه منور رضوی مشرف شدند نیز حامل تصاویری از مقام معظم رهبری بودند که بر روی آنها عبارت نایب‌الزیاره رهبرم درج شده بود.

اینک در حرم منور رضوی نیز در کنار فضای مجازی، زائرانی که به بارگاه رضوی مشرف می‌شوند به سهم خود نائب الزیاره رهبر معظم انقلاب و تمامی عاشقان و دلسوختگان امام مهربانی‌ها هستند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین