عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
حجت الاسلام ماندگاری:
حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر شرایط کرونایی مانع حضور مردم در محافل دعا و توسل می شود اما می توان همین محافل را با تعداد افراد محدود در منازل برگزار کرد.

عقیق: حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری با تاکید بر اینکه نباید از اعمال و دعاهای ماه رجب غفلت کرد، اظهار داشت: کرونا همانگونه که می‌تواند یک تهدید باشد می‌تواند یک فرصت نیز محسوب شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اگر با توجه به اقتضائات کرونایی که سبب شد اماکن مقدس چون حرم امامان معصوم و امامزادگان، مساجد، مجالس و محافل مذهبی محدود شوند ما نیز خودمان را با این محدودیت‌ها محدود کنیم و خود را از این ارتزاق معنوی دور سازیم کرونا یک تهدید به حساب می‌آید؛ چرا که در این شرایط بی معنویتی، مادی گرایی و ظاهر بینی برای انسان عادی می‌شود.

وی افزود: اما اگر در همین تهدید کرونایی احساس کردیم نیازمند خلوت سحر، دعا و مناجات، توسل و نیایش، توبه و انابه و … هستیم حتی اگر نتوانستیم در اماکن مقدس و همچنین محافل و مجالس مذهبی حضور پیدا کنیم در خانه‌های خودمان که می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد افراد محدود اعمال ماه رجب از جمله قرائت دعا را داشته باشیم. حتی اگر به خاطر محدودیت‌های کرونایی همانند گذشته اجازه حضور در زیارتگاه را نداریم می‌توانیم از راه دور زیارتنامه این بزرگواران را قرائت کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری معنویات را بهترین غذای روح برشمرد و گفت: همانگونه که جسم انسان نیازمند غذا است روح آدمی نیز به غذا نیاز دارد و غذای روح همان معنویات است که در دعا، زیارت، توسل و مناجات، اشک و گریه بر اهل بیت (ع) یافت می‌شود انسان اگر از این معنویات دور شود انسانیت او زیر سوال می‌رود.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه مردم باید ماه رجب را قدر بدانند، اظهار داشت: از اعمال وارد شده در ماه رجب مانند گرفتن روزه و انجام اعمال ام داوود نباید غفلت کرد، اگر نشد در محافل و مکان‌های مقدس این اعمال را انجام دهیم سعی کنیم در منزل این اعمال را انجام دهیم.

وی افزود: هر کسی می‌تواند در خلوت خود با دعاها و زیارت‌ها با خداوند متعال انس بگیرد و ارتباط برقرار کند زمانی که پروردگار می‌فرماید رابطه من با بندگانم در دعا یک رابطه خوب و دوستی است یا در جای دیگر می‌فرماید دعا کنید تا استجابت کنم، توبه کنید تا بپذیرم، من ناله شما را می‌شنوم؛ باید قدر این عنایات را دانست؛ اهتمام به این اعمال علاوه بر تأثیر فردی و خانوادگی، تأثیر اجتماعی نیز دارد.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگر به اقتضا کرونا نمی‌توانیم در اجتماعات حضور یابیم اما نباید از ادعیه و اذکاری که در سه ماه رجب، شعبان و رمضان وارد شده غفلت کرد، روح انسان نیازمند آن است که از غذای معنوی ارتزاق کند و با رشد جسم شاهد رشد روحی خود نیز باشد.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین