عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اثرات ترک گناه اظهار کرد: اگر گناه را از زندگی مان حذف کردیم، آن وقت مشکلات ما حل می‌شود و این وعده خداوند است.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری، شامگاه شنبه در میان زائران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی با اشاره به مشکلات مختلف انسان، اظهار کرد: همه ما در مشکلات غوطه ور هستیم و به دنبال راه حل مشکلات هستیم، حل مشکلات نیاز به هزینه کردن دارند و ما باید از زمان و درآمد خود هزینه کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا نسخه خداوند را برای حل مشکلات قشتگ تر از نسخه‌های دیگر دانست و افزود: حل مشکلات از طریق خالق هستی صورت می‌گیرد و در قرآن چنین تعبیری آمده است که اگر به خداوند ایمان دارید، بدانید که گناه آتش است و از این آتش بیرون بیاید.

ماندگاری، با اشاره به راه حل قرآن برای حل مشکلات گفت: قرآن گناه را آتش دانسته است و لذا باید برای بیرون آمدن از آتش، به دنبال ترک گناه باشیم و با خداوند عهد ببندیم که زندگی خود را از گناه حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: حتی یک گناه زیاد است و ما نباید بگوییم که گناه ما کوچک است و اشکالی ندارد، امام باقر می‌فرمایند که بزرگترین گناه، کوچک شمردن گناه است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اثرات ترک گناه اظهار کرد: اگر گناه را از زندگی مان حذف کردیم، آن وقت مشکلات ما حل می‌شود و این وعده خداوند است، اگر دولت مردان ما به دنبال حل مشکلات هستند، باید گناه را در کشور ریشه کن کنند و جلوی گناهان را در کشور بگیرند.

وی ادامه داد: ما باید یک عهدی را با امام زمان خود ببندیم تا دیگر گناه نکنیم و واجبات را ترک نکنیم تا مشکلاتمان حل شود و هنگام مشرف شدن به مسجد جمکران با خود بگوییم که دیگر فلان گناه را انجام نمی دهم.

ماندگاری، استغفار را کاری ضروری دانست و افزود: باید به صورت مستمر استغفار کنیم و کسانی که بر استغفار مداومت دارند، عذاب نمی شوند و ریشه مشکلات ما، عادی شدن گناه در میان ما است.


منبع: ابنا

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین