عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم علوی با مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی جهان اسلام به همت ستاد بازسازی عتبات احداث شده است که عملیات نورپردازی این صحن همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) به پایان رسید.

عقیق:صحن حضرت زهرا (س) در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی با مساحتی بالغ بر ۲۲۰ هزار مترمربع به همت ستاد بازسازی عتبات احداث شد و هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد روند تکمیل این صحن انجام شده است.

در هفته‌های گذشته برای نخستین‌بار چراغ‌های صحن حضرت زهرا (س) روشن شد و نمایی زیبا از این صحن جلوه کرد که شب گذشته همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) با پایان عملیات نورپردازی، چراغ‌های صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امام علی (ع) روشن و فضای چشم نوازی در حرم علوی حاکم شد.

 

حرم امیرالمؤمنین (ع) با احداث صحن حضرت زهرا (س) ۲۰ برابر شد و در این فضا که نیمی از آن به عنوان فضای زیارتی ساخته شده است، زائران می‌توانند به زیارت پرداخته و حتی در ایام اربعین بیتوته کنند. علاوه بر این در این فضا سرویس‌های بهداشتی و حمام برای زائران اربعین پیش‌بینی شده است.

در ادامه فیلمی از صحن حضرت زهرا (س) پس از نورپردازی را که تجلی هنر ایرانی اسلامی در جوار حرم امام علی (ع) است، مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 90

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
الحمدالله
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین