عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
پیکر مطهر ۷ شهید دفاع مقدس در هفته گذشته در مناطق فکه و شرق دجله عراق توسط گروه های تفحص شهدا کشف شد.

عقیق:عملیات تفحص شهدا توسط گروه هایی از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطقی مثل فکه و شرق دجله عراق(برون مرزی) در حال انجام است.

پیکر مطهر 7 شهید دفاع مقدس در هفته گذشته توسط گروه های تفحص شهدا کشف شد. پیکر مطهر 5 شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه متعلق به عملیات والفجر مقدماتی طی روزهای دوم و هفتم بهمن ماه 1399 کشف شد.

چهار تن از این شهدا بر اساس اطلاعات عشایر منطقه در مرز ایران و عراق به گونه ای پیدا شدند که به شکل عجیبی در کنار یکدیگر در یک محل شهید شده و زیر خاک مدفون شده بودند. کشف پیکر این شهدا تداعی کننده لحظات تکان دهنده جان دادن رزمندگان در هیاهوی عملیات ها یا در اسارت دشمن بود. فیلم این تفحص در ادامه می آید:

 

 

 

همچنین پیکر مطهر 2 شهید دفاع مقدس طی عملیات کاوش پیکر شهدا در منطقه شرق دجله عراق یعنی منطقه عملیاتی بدر در روزهای چهارم و ششم بهمن ماه 1399 کشف شد. 

عملیات بدر در 19 اسفندماه 1363 به مدت 10 روز در منطقه هورالهویزه در شرق رود دجله آغاز شد. این عملیات با هدف دستیابی به جاده العماره بصره و تسلط بر شرق دجله انجام شد. شهید مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا در این عملیات به شهادت رسیده و پیکرش مفقود شد.

 

 

 

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین