عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
حجت‌الاسلام انصاریان گفت: شما دختران هنگام ازدواج هدفتان فقط رفتن به خانۀ شوهر نباشد، بلکه به قول پیامبر(ص) خانۀ شوهر را برای خود مسجد بدانید.

عقیق:حجت‌الاسلام انصاریان در برنامۀ تلویزیونی «حکیمانه» ضمن توصیه‌هایی به دختران و زنان گفت: بر شما لازم است چه وقتی که در خانۀ پدری هستید و چه وقتی با قدم مبارکتان وارد خانۀ شوهر و همسر می‌شوید، خودتان را بشناسید، جایگاه خود را درک کنید و بدانید پروردگار عالم بالاترین و بهترین استعدادها را به شما عنایت کرده که با این سرمایه‌های الهی می‌توانید به رشد فوق‌العاده‌ای برسید. شما دختران هنگام ازدواج قصد و هدفتان فقط رفتن به خانۀ شوهر نباشد، هدفتان فقط یک خانۀ و مرکب نباشد، هدفتان یک جهازیه و اساسیۀ خانه نباشد بلکه به قول پیامبر(ص) خانۀ شوهر را برای خود مسجد بدانید. شما به خانۀ والدین و همسر به عنوان مسجد عام نگاه کنید؛ پس همسر نسبت به خانمش به عنوان یک شخصیت قرار گرفته در مسجد نگاه کند.

وی افزود: بانوان عزیز توجه داشته باشند که در جنس شما شخصیت با کرامتی مانند آسیه همسر فرعون تربیت شد که خدا در قرآن از او به عظمت یاد کرده است. این استعداد شماست. شما باید توجه داشته باشید که از جنستان مادر موسای نبی علیه‌‏السلام به وجود آمد که لیاقت دریافت وحی الهی را یافت. از جنس شما مریم سلام الله علیها به وجود آمد که مادر چهارمین نبی اولواالعزم شد. شما مفتخرید که از جنس شما خدیجۀ کبری، زینب کبری و در فراز تمام بانوان عالم  فاطمه زهرا (س) است. پس شما باید زهراگونه، آسیه‌گونه، مریم‌گونه و زینب‌گونه باشید تا در کنار شوهر و فرزنددار شدن، اقیانوسی عظیم از منفعت شوید.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر یاری همسر در رشد معنوی شوهران خود گفت: شما بانوان می‌توانید به شوهران خود کمک دهید تا رشد الهی کنند. زهیر  بن قین از کجا به این مقام رسید؟ با کمک همسرش. وقتی در مسیر کربلا خیمه زد، کنار سفرۀ غذا بود که نمایندۀ امام حسین علیه‌السلام آمد و گفت امام تو را فراخوانده است، أجِب أباعبدالله یعنی او را اجابت کن. گفت کاری با حسین ندارم. همسر او با ناراحتی فریاد زد تو با حسین کاری نداری؟ آیا از تو کم می‌شود که پاسخ او را دهی؟ فردای قیامت چگونه پاسخ پیامبر صلی الله علیه و آله و فاطمه را چه می‌دهی؟ زهیر رفت و زمانی که بازگشت، متحول شده بود. خیمۀ خود را کنار خیمۀ حضرت زد. هنگام شهادت نیز زمانی که امام حسین (ع) بالا سر او آمد، خطاب به حضرت گفت أرضیتُ مِنّی یَا أباعبدالله؛ یعنی آیا از من راضی شدی یا اباعبدالله؟

انصاریان افزود: شما دختران و خانم‌ها معدن این استعدادهای عظیم هستید. شما اگر به 6 جلد کتاب «ریحانة الشریعة» یا به چند جلد کتاب «زنان قهرمان» مراجعه کنید و با حوصله مطالعه کنید، می‌بینید که در بستر اسلام و در نور قرآن چه زنانی در این امت تربیت شدند که وجود هر کدام از آنها و آثار و عظمتشان شگفت‌آور است. پس اهل رشد و کمال و حرکت به‌سوی پروردگار باشید و اگر نیاز شد به شوهران خود در این زمینه کمک کنید. چنین خانه‌ای، خانۀ الهی و ملکوتی است همان خانه‌ای که «فی‏ بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَع»1  است.

 

پی نوشت:
1ـ فی‏ بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ‏ وَ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ؛ در خانه‏‌هایى که خدا رخصت داده که [قدر و منزلت‏] آنها رفعت یابد و نامش در آنها یاد شود. در آن [خانه‏]ها هر بامداد و شامگاه او را نیایش مى‏‌کنند» (36 سورۀ نور)

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین