عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
همزمان با بارش باران در شهرهای مقدس عراق، جمعی از زائران به حرم‌های مقدس مشرف شدند؛ به طوری که کربلا، نجف و کاظمین مملو از جمعیت بود، اما سامرا همچنان غریب.

عقیق:روز گذشته در شهرهای مقدس عراق با وجود هوای نسبتاً سرد و بارانی، جمعی از عاشقان خاندان اهل بیت (ع) در حرم‌های مقدس عراق حضور داشتند و به زیارت پرداختند.

تعداد بازدید : 242

بارش باران در کربلا

این روزها ما با محدودیت‌های کرونایی مواجه هستیم و باید همچنان به نکات بهداشتی برای مبارزه با کرونا توجه داشته باشیم؛ تا جایی که به دلیل ممنوعیت تردد بین شهری امکان تشرف به حرم امام رضا (ع) هم نداریم، اما مردم عراق بدون هیچ محدودیتی به حرم‌های مطهر مشرف می‌شوند و شبانه‌روز درهای حرم به روی زوار باز است.

انگار در شهرهای مقدس عراق خبری از کرونا نیست؛ به طوری که حتی تعداد زائرانی که با ماسک به حرم‌ها مشرف می‌شوند، انگشت‌شمار است.

با این وجود، شب گذشته در حالی که بارش رحمت الهی در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حال و هوای حرم‌ها را دلنشین‌تر کرده بود، زائران بسیاری در حرم‌ها حضور یافته و به نیایش پرداختند.

زیارت حرم حسینی زیر باران/ شنیدن زیارت عاشورا در بین‌الحرمین و صلوات در جوار ضریح

در کربلا، با بارش باران بسیاری از زائران به سوی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند و تا خیس نشوند. برخی هم همچنان زیر باران به گنبد طلای حرم ارباب چشم دوخته و زیر لب دعا می‌کردند. در بین‌الحرمین هم از بلندگوهای حرم صوت دلنشین زیارت عاشورا پخش می‌شد و برخی از زوار در زیر باران نشسته و دست‌های نیاز را به آسمان بلند کردند.

در تماسی با حرم و شنیدن صدای اطراف ضریح از طریق شماره ۱۶۴۰ که مخصوص ایرانیان است، در هر چند ثانیه صدای صلوات بلند قرائت و انگار هر لحظه بر جمعیت حاضر در اطراف ضریح و حرم افزوده می‌شد.

جاری شدن باران از ناودان طلای حرم امیرالمؤمنین (ع)

در نجف اشرف نیز وقتی باران شروع به باریدن کرد، بیشتر زوار به سمت ناودان طلای حرم مشرف شدند. اطراف ناودان طلا که در بخش بانوان قرار دارد، شب گذشته مملو از جمعیت شد و هر کسی با در دست داشتن لیوان‌هایی سعی داشت تا بتواند قطره‌ای از آب باران را که از ناودان طلای حرم امیرالمؤمنین (ع) جاری می‌شوند، به نیت شفا بنوشد یا برای بیمارش ببرد. با این وجود ایوان نجف با بارش باران خلوت و خلوت‌تر می‌شد و هر لحظه غربت آن بیشتر.

بارش شدید باران در کاظمین/ همخوانی دعای فرج در صحن حرم امامین جوادین (ع)

در کاظمین نیز زائران با حضور در حرم امامین جوادین (ع) در صحن‌ها و رواق‌ها به دعا و نیایش پرداختند. بارش باران در کاظمین به حدی بود که در کوتاه‌ترین زمان زیر باران به صورت کامل خیس می‌شدی.

درهای ورودی به سمت ضریح امامین جوادین (ع) هم به دلیل عملیات عمرانی همچنان بسته است و امکان تشرف به سوی ضریح وجود ندارد. به همین دلیل بیشتر زائران در رواق و صحن‌ها حضور می‌یابند که شب گذشته با بارش شدید باران جمعی از زوار با هم دعای فرج را خواندند.

محمد که برای شفای مادرش به حرم امامین جوادین (ع) مشرف شده بود و به امام جواد (ع) متوسل شده بود، در حالی که امن یجیب را بلند می‌خواند، زیر باران رو به قبله سجده می‌کرد و شفای مادرش را از خداوند خواستار بود.

خلوتی حرم و غربت سامرا زیر بارش باران

در سامرا هم با وجود باران شدید، همچنان غربت موج می‌زد؛ به طوری که شاید تعداد زائران حرم به ۲۰ نفر هم نمی‌رسید. اطراف ضریح خلوت بود و از گوشه و کنار حرم صدای باران شنیده می‌شد و خبری از همهمه و شلوغی‌های حرم نبود.

 

تعداد بازدید : 58
غربت حرم امامین عسکریین (ع) در باران

غربت حرم امامین عسکریین (ع) در باران

به گزارش فارس، از اواخر سال گذشته شیوع کرونا موجب شد تا مرزهای عراق به روی زائران خارجی بسته شود و حتی محدودیت تردد بین شهری در این کشور اعمال شد. اکنون در عراق محدودیتی برای مردم این کشور وجود ندارد، اما همچنان زیارت و تشرف به عتبات برای زوار خارجی و ایرانیان امکان‌پذیر نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین