عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
رادیو قرآن برنامه‌های متفاوتی را در سالگرد شهادت سردار سلیمانی تدارک دیده است که از آن‌ها می‌توان به برنامه زنده مشکات و مصاحبه با خانواده شهید اشاره کرد.

عقیق:نشست ستاد قرآنی اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز گذشته سه‌شنبه، 25 آذرماه به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

سید حسین موسوی‌بلده معاون اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری در این مراسم گفت": فاصله سالگرد شهادت سردار سلیمانی تا 22 بهمن‌ماه یک چله می‌شود و امیدوارم یک چله گفتمان انقلاب اسلامی در این ایام شکل بگیرد.

قرآن , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

موسوی‌بلده گفت: روز گذشته در منطقه 16 تهران، محله یاخچی‌آباد بودیم که قرار شد در سرای محله یاخچی‌آباد، دارالقرآنی به اسم حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی شود. برای هر اقدامی که برای بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی انجام شود، به اندازه وسعمان تلاش خواهیم کرد.

محمدرضا مسیب‌زاده، معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: برگزاری محافل قرآنی یادبود سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای سلامت و ... را در برنامه داریم و ثواب این محافل به روح پرفتوح شهدا اهدا می‌شود.  

قرآن , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

وی ادامه داد: شبکه شاد قریب 20 میلیون کاربر دارد که 12 میلیون کاربر فعال‌اند و روزانه پیام رد و بدل می‌کنند. روز پنجشنبه هفته گذشته محفلی قرآنی در این فضا برگزار شد که حدود 900 هزار بیننده داشت.

در ادامه حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، گفت: سال گذشته بیش از 200 محفل انس با قرآن گرامیداشت سردار سلیمانی برگزار شد که 20 محفل آن در تهران بود. چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران را نیز به یاد شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده برگزار کردیم.

مجتبی ایزدی، مدیر رادیو قرآن گفت: رادیو قرآن برنامه‌های متفاوتی را در سالگرد شهادت سردار سلیمانی تدارک دیده است که از آن‌ها می‌توان به برنامه زنده مشکات، مصاحبه با خانواده و همرزمان، حکایت جاودانگی که این قسمت به شخصیت سردار سلیمانی اختصاص پیدا خواهد کرد، بخش اطلاع‌رسانی تسنیم و والعصر که اختصاص به انعکاس فعالیت‌های نهادهای قرآنی در این خصوص دارد و محله تلاوت اشاره کرد. دو میان برنامه کلام خوبان و آیین‌های سرخ نیز به این شهید اختصاص پیدا خواهد کرد. امیدواریم به وظیفه‌مان در خصوص پرداختن به مکتب سردار سلیمانی به خوبی عمل کنیم.

قرآن , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن کشور نیز در ادامه گفت: چله گفتمان‌سازی مکتب شهید سلیمانی را خواهیم داشت که راه‌اندازی صفحات مجازی با محوریت شهید سلیمانی یکی از فعالیت‌ها در این باره است. مسابقه دل‌نوشته به سردار و مقالاتی با موضوع دشمن‌‌شناسی را خواهیم داشت، مسابقه‌ای از کتاب جستاری درباره 10 ویژگی مدیریت قرآنی شهید سلیمانی را داریم که هم‌اکنون در کل کشور در حال اجراست.

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن اظهار کرد: امسال تفسیر نظری و عملی آیات قرآن در مکتب شهید سلیمانی در دستور کار است. تدوین قطعات صوتی و تصویری از سخنان امام و ترکیب آن‌ها با تصاویر و سخنان سردار انجام خواهد شد. آیه خاص سردار سلیمانی تفسیر «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» است که پیام آن این است که محبت ایمانی پیونددهنده همه مردم ایران است. مسئله امروز افکار عمومی، کوتاه نیامدن در برابر آمریکاست تا تحریم‌ها از بین برود، جریان مقاومت باید برای مردم تبیین شود.

رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) نیز در سخنانی گفت: تقارن سالگرد شهادت سردار سلیمانی با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بُعد مهمی است و پویش ملی تلاوت جمعی و فردی سوره کوثر به یاد شهدای مقاومت انجام شود.

مرتضی خدمتکار، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن وزارت ارشاد در ادامه عنوان کرد: تأکید می‌کنم بر اینکه مکتب حاج قاسم چیزی جز مکتب قرآن و اهل بیت(ع) نیست. حاج قاسم پیرو شایسته‌ای از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) بود و هر چه بتوانیم نسبت آموزه‌ها را با حاج قاسم بهتر تبیین کنیم، بهتر خواهد بود.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی تولید انیمیشن خانگی بخش ویژه‌ای با موضوع مقاومت اسلامی و شهید قاسم سلیمانی دارد که هفته آینده فراخوان آن منتشر می‌شود. همچنین مقدمات تهیه مستند قرآنی حاج قاسم با محوریت اداره ارشاد کرمان انجام شده و در مرحله کارهای میدانی هستیم.

قرآن , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

سپس محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: در سازمان قرآنی دانشگاهیان، سال گذشته کرسی‌های تلاوت و تدبر را با محوریت بزرگداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم. امسال چون دانشگاه‌ها وضعیتشان غیرحضوری است، برای برگزاری محفل مجازی غیرحضوری برنامه‌ریزی کردیم و زیرساخت‌های خوبی سازمان در این زمینه دارد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه در سال گذشته ستادی را تعریف کردیم و با جلسات مستمر به 11 برنامه رسیدیم که به طور مشترک بین نهادها تعریف شد و همه با هم به توسعه فعالیت‌ها کمک کردند، گفت: امسال حدود 14 تا 15 برنامه را با توجه به پیشنهادها و البته با نگاه به محدودیت‌های کرونایی انتخاب کردیم.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین