عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
این اسباب بازی ها که تعدادشان به بیش از 1500 عدد می رسید، شامل مسلسل و تفنگ های پلاستیکی بوده اند و صدایی از خود خارج می کنند که عبارت «بر عایشه لعنت» شنیده می شود.
عقیق: اخبار رسيده از رياض پايتخت عربستان سعودي حاکي از آن است که شاهزاده "محمد بن نايف بن عبدالعزيز آل سعود" وزير کشور سعودي روز گذشته با صدور دستوري، خواستار جمع آوري فوري «اسباب بازي لعن عايشه» از بازارهاي اين کشور شد.

اين دستور وزير کشور سعودي به توصيه "کميته مسائل ديني وزارت کشور سعودي" که در زمينه هاي مختلف ديني و اهانت به دين فعاليت مي کند، صادر شده است.

گفتني است چندي پيش در خبري تحت عنوان «اسباب بازی هایی که بر عایشه لعنت می فرستند» از افزايش فروش اسباب بازي هايي که بر عايشه دختر أبوبکر، خليفه اول اهل سنت لعن مي فرستد، در عربستان سعودي خبر داديم.

در آن خبر آمده بود: «کمیته امر به معروف و نهی از منکر» عربستان با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که نیروهای این کمیته موفق شدند تعداد زیادی اسباب بازی کشف و ضبط کنند که بر عایشه لعنت می فرستند.

این بیانیه در ادامه افزود: این اسباب بازی ها که تعدادشان به بیش از 1500 عدد می رسید، شامل مسلسل و تفنگ های پلاستیکی بوده اند و صدایی از خود خارج می کنند که عبارت «بر عایشه لعنت» شنیده می شود.

زیر این بیانیه را «ترکی الزهرانی» مدیر دفتر «کمیته امر به معروف و نهی از منکر» در شهر جده امضا کرده و در ادامه آن می افزاید: این اسباب بازی ها که عقاید ما را مورد اهانت قرار داده، در شهر جده کشف و ضبط شده اند و باید هر چه زودتر از بین بروند.

این بیانیه در پایان افزود: فروشگاهی که این اسباب بازی ها در آن کشف و ضبط شد، فروشندگانی غیر عرب از کشورهای پاکستان و هند داشت از همین رو آنان مضمون عبارتی که این اسباب بازی ها می گفتند را متوجه نمی شدند بر همین اساس این فروشندگان بی گناه هستند و نیروهای «کمیته امر به معروف و نهی از منکر» اکنون در حال بررسی دقیق این مسأله برای یافتن منبع اصلی پخش کننده این اسباب بازی ها هستند.

منبع: شیعه آنلاین
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین