عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مسئول گروه جهادی نورالرضا(ع) گفت: تفاهم نامه‌ای میان مسئولین استانی هرمزگان منعقد شد که براساس آن، اداره مسکن و شهرسازی استان با معرفی بسیج سازندگی، برای خانواده‌های نیازمند زمین اختصاص دهد و گروه‌های ‌جهادی متولی ساخت آن‌ها شوند.

عقیق: بعد از تخریب خانه بانوی بندرعباسی توسط شهرداری، گروه جهادی نورالرضا به منظور ساخت خانه جدیدی برای این خانواده اعلام آمادگی کرد. سپس گروه‌های جهادی و موسسه خیریه حضرت رقیه (س) نیز در دست در دست گروه نورالرضا دادند و برای ساخت خانه‌های تخریب شده دیگر هم‌قسم شدند.

چند روزی است اعضای گروه های جهادی برای مذاکره با مسئولین استانی و برآورد اولیه تعداد خانواده‌ها و منابع مالی و تجهیزات لازم در بندرعباس هستند.

محمود مدینه‌نگاه، مسئول گروه جهادی نورالرضا(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با ارائه اولین گزارش از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: جلسه‌ای با مسئولین شهرستانی و استانی در استانداری برگزار شد که الحمدلله منجر به یک تفاهم‌نامه فی مابین شد. براساس این تفاهم نامه بنا شد اداره مسکن و شهرسازی استان با معرفی بسیج سازندگی زمین برای خانواده‌های نیازمند این منطقه اختصاص دهد و گروه‌های جهادی نیز متولی ساخت خانه آن‌ها شوند.

وی افزود: بر این اساس برای بانوی بندرعباسی که فیلم تخریب خانه‌اش در فضای مجازی منتشر شد و سه خانواده دیگر که از اولویت بیشتری با توجه به مشکلات برخوردار هستند، در مرحله اول زمین ۲۰۰ متری اختصاص پیدا کند و گروه‌های جهادی نیز برای آن‌ها خانه ۵۰ متری برای آن‌ها ایجاد کنند.

مدینه‌نگاه تصریح کرد: روند ساخت این خانه‌ها نیز به این صورت است که گروه‌های جهادی تهران و دیگر شهرها منابع مالی و تجهیزات احتمالی را که موجود نباشد، فراهم می‌کنند و گروه‌های جهادی استان هرمزگان نیز متولی ساخت می‌شوند. گروه جهادی نورالرضا نیز به عنوان ناظر روی ساخت نظارت می‌کند. از سوی دیگر موسسه حضرت رقیه (س) نیز بحث تجهیز و تهیه لوازم خانگی این چهار خانه را انجام خواهد داد.

مسئول گروه جهادی نورالرضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دیگر که از مشکل مشابه رنج می‌برند به مرور زمان با معرفی بسیج سازندگی زمین توسط مسکن و شهرسازی اختصاص پیدا می‌کند و ساخت خانه را انجام خواهیم داد. این تفاهم‌نامه مشکلات نیازمندان منطقه را به صورت ریشه‌ای برطرف کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین