عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
سرپرست دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به افزایش گروه‌های جهادی قرآنی گفت: با شیوع کرونا این گروه‌ها در راستای تولید ماسک، کمک مؤمنانه و تهیه آبمیوه برای بیماران و کادر درمان گام برداشتند.

افزایش گروه‌های جهادی دارالقرآن بسیج از ۷۰ به ۲۱۰ گروهعقیق:ویژه‌نامه «سلیمانی‌ها»ی خبرگزاری فارس ضمن تشریح برنامه‌های دارالقرآن بسیج در هفته بسیج گفت: یکی از فعالیت‌های دارالقرآن بسیج راه‌اندازی و اعزام گروه‌های جهادی قرآنی به مناطق کم‌برخوردار کشور است که امسال تعداد این گروه‌های جهادی از ۷۰ گروه به ۲۱۰ گروه افزایش یافت.

تغییر در مأموریت گروه‌های جهادی قرآنی با شیوع کرونا

وی درخصوص فعالیت‌های گروه‌های جهادی قرآنی گفت: این گروه‌ها برای انجام امور فرهنگی و آموزش قرآن کریم در مناطق کم برخوردار کشور راه‌اندازی شدند و در کنار دیگر گروه‌های جهادی به ارائه خدماتی مانند آموزش روخوانی قرآن، آموزش صحت قرائت نماز و برپایی محافل قرآنی می‌پرداختند اما با شیوع کرونا تغییراتی در مأموریت‌های گروه‌های جهادی اعمال شد.

خسروی ادامه داد: هم‌اکنون و با توجه به نیاز جامعه، گروه‌های جهادی قرآنی در راستای تولید ماسک، ضدعفونی اماکن مختلف، رسیدگی به محرومان و کمک مؤمنانه و تهیه و توزیع آبمیوه برای بیماران و کادر درمان گام برداشته‌اند.

تولید محتوای کتاب آموزشی صراط

سرپرست دارالقرآن بسیج کشور از پایان تولید محتوای کتاب آموزشی صراط خبر داد و گفت: این کتاب شامل مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که برای دو گروه سنی بالای ۱۴ سال و کمتر از ۱۴ سال تهیه شده است.

وی درباره محتوای این کتاب گفت: کتاب صراط درباره مفاهیم و حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که در دو کتاب ویژه گروه‌های سنی بالای ۱۴ و کمتر از ۱۴ سال آماده شده است. کتاب رده بالای ۱۴ سال در ۶ بخش است که شامل ترجمه آیات و جدول واژگان، توصیه‌های رهبری درباره قرآن خصوصاً حفظ و سیمای هدایتی آیات قرآن است. همچنین در بخش صحیفه سجادیه یک فراز از آن به همراه مفاهیم آن و در بخش نهج‌البلاغه هم خطبه به همراه مفاهیم آن ارائه می‌شود، بخشی هم به نام حافظ شویم در کتاب است که در آن شیوه‌‌های حفظ قرآن آموزش داده شده است.

خسروی با بیان اینکه کتاب رده کمتر از ۱۴ سال هم محتوای مختلف و متنوعی دارد گفت: این کتاب با یک داستان شروع شده که مربوط به آیات درس است، این کار برای جذاب شدن محتوای درس انجام شده که ضمن آموختن آیات داستان‌های مربوط به آن هم ارائه می‌شود. آیات درس و ترجمه آن، کلام ولایت، روخوانی و دانستی‌های سوره‌ها، حافظ شویم و حفظ موضوعی هم دیگر بخش‌های کتاب مقطع کمتر از ۱۴ سال است که محتوای هر دو کتاب آماده شده و این آثار هم‌اکنون مراحل صفحه‌آرایی و طراحی جلد و... را طی می‌کنند.

برگزاری کرسی‌های تلاوت و تواشیح

سرپرست دارالقرآن بسیج درخصوص دیگر برنامه‌های این دارالقرآن در هفته بسیج گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت و تواشیح در هفته بسیج بصورت ویژه در کنار اقدامات گروه‌های جهادی در مساجد معین در حال اجرا است.

برگزاری مسابقات صراط و مسابقات قرآن

وی از برگزاری مسابقات صراط خبر داد و گفت: مسابقات طرح ملی صراط همزمان با هفته بسیج در نواحی و استان‌های کل کشور در حال برگزاری است که برمبنای کتاب صراط برگزار می‌شود، همچنین برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور به دلیل شرایط خاص ویروس کرونا بصورت مجازی توسط گروه‌های قرآنی در سطح پایگاه‌ها در هفته بسیج باقوت بیشتری درحال برگزاری است.

تقدیر از دارالقرآن‌های برتر

خسروی در پایان گفت: تقدیر از دارالقرآن‌های برتر استان‌ها و نواحی بسیج، برگزاری طرح پایش گروه‌های فعال قرآنی بسیج و اعلام آن به ۳۹ هزار گروه فعال قرآنی در سطح کشور در هفته منتهی به هفته بسیج ، آموزش قرآن در زندان‌های برخی استان‌ها از دیگر اقدامات است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین