عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت:
سازمان تبلیغات قصد دارد بخش‌های متعددی از فعالیت‌های خود را از طریق ظرفیت‌های مردمی و با حمایت از قشر بانوان اجرا کند.

سهرابی: اجرای برنامه‌های تبلیغی بانوان را به خودشان واگذار می‌کنیمعقیق: سازمان تبلیغات اسلامی در اقدامی جدید قصد دارد اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی خود را به گروه‌های مردمی در حوزه بانوان واگذار کند.

واگذاری فعالیت‌های قشر بانوان به بانوان

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با فارس درباره این اقدام جدید این سازمان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با اعتقاد به ظرفیت عظیم فرهنگی بانوان و لزوم مردمی‌سازی فعالیت‌ها و با هدف اعتلای فرهنگ پر بار اسلام راستین و ترویج شاخص‌های اعتقادی در جامعه و در راستای اجرای طرح نهضت پیشرفت بانوان در نظر دارد تا بخش‌های متعددی از فعالیت‌های خود را از طریق ظرفیت‌های مردمی و با حمایت از قشر بانوان اجرا کند.

فراخوان جلب مشارکت بانوان

وی ادامه داد: بدین منظور اقدام به فراخوانی برای جلب مشارکت‌های مردمی در استان تهران ابلاغ شده است که شامل ۵ محور ساماندهی توانمندی‌های عظیم بانوان در عرصه‌های مختلف آموزشی تربیتی، پژوهشی محتوایی، تبلیغی و ترویجی، اجتماعی مردمی و سایر حوزه‌ها است و طی آن به جذب مشارکت بانوان فعال در عرصه فرهنگی و دینی می‌کنیم.

سهرابی سازماندهی تبلیغات مردمی و جامعه مبلغان مذهبی، توانمند‌سازی، حمایت و نظارت مردمی بر کیفیت فعالیت‌ها را از جمله اقدامات جدید برشمرد و تأکید کرد: تولید محصولات و محتوای فرهنگی در حوزه‌های کتاب و نشر، مد و لباس، ورزش و سلامت و عرضه آن به مخاطب فرهنگ مدار، از جمله اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی تهران است.

به دنبال ایجاد هویت اجتماعی اصیل و حل آسیب‌ها هستیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران درباره مشارکت‌های اجتماعی مد نظر در طرح ملی نهضت پیشرفت گفت: هدف ما اجرای اقداماتی است که منجر به ارتقای هویت‌های اجتماعی اصیل و حل آسیب‌های اجتماعی شود که این مهم با کمک گرفتن از ظرفیت عظیم بانوان امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: مشارکت در راه‌اندازی مجموعه‌های تربیتی، آموزشی ویژه مؤسسات، مهدها و مدارس قرآنی، مشارکت در تولید محتوای فکری و اندیشه‌ورزی، تحلیل‌های کلان و موضوعی، شناسایی مسائل منطقه‌ای، بومی و طراحی فرهنگی از جمله محورهای طرح است که امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی بانوان فعال و نخبه فرهنگی، مبلغات و مدرسان قرآن، صاحبان فن و اصناف مختلف به اهداف مورد نظر دست یابیم.

سهرابی در پایان گفت: با مشارکت در این طرح همه بانوان می‌توانند همکار سازمان تبلیغات اسلامی شده و به ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی در محیط پیرامونی خود بپردازند، با مشارکت در این طرح تمامی بانوان کنشگر و اثر‌گذار، دلسوز، مؤمن و انقلابی با به میدان آوردن توانمندی‌ها و تخصص خود به جریان بانوان فعال در عرصه فرهنگی کشور می‌پیوندند. این طرح که دارای ابعاد ملی است، هم اکنون در سطح استان تهران آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان به همکاری می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه پیشرفت یاران به نشانی www.pishraftyaran.ir بخش مشارکت در نهضت پیشرفت مراجعه کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین