عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مسئله وحدت اصلی اساسی است و اختصاص به اسلام هم ندارد، باید جبهه‌ای مشترک در سطح بین‌المللی ایجاد کرد تا بتوان اندیشه‌های الهی را در دنیا گسترش داد.

آخوند رهبر: رهبر انقلاب از سردمداران امر وحدت‌اند/عقیق:آخوند عبدالرزاق رهبر مدیر مدرسه دینی آق‌قلا در وبینار ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب که به‌صورت اینترنتی و به‌همت مجمع تقریب مذاهب به‌مناسبت هفته وحدت برگزار شد، گفت: وحدت دستوری قرآنی است و پیامبر(ص) هم به‌صراحت بر این موضوع تأکید داشتند و مسلمین را از تفرقه برحذر می‌داشتند. میلاد پیامبر(ص) که برای همه عالم برکت و رحمت است، بهترین موقعیت برای وحدت امت اسلامی است.

همه ما هرساله در این ایام مجالسی را برگزار می‌کردیم و تعظیم شعائر الهی را داشتیم اما امسال به‌خاطر کرونا به‌صورت محدود برگزار شد. کرونا در ظاهر آفت اما مردم را متوجه به خدا کرد، بنابراین همه اینها امتحان الهی است و ممکن است اثر کرونا وحدت بخشیدن به جامعه اسلامی باشد.

مدیر مدرسه دینی آق‌قلا با بیان اینکه کرونا آزمایش و امتحان الهی است، گفت: مقام معظم رهبری همواره از سردمداران امر وحدت بوده‌اند و همان‌طور که به‌دستور ایشان در سیل سال گذشته گروه‌های جهادی و مسئولان به کمک مردم این مناطق آمدند در مسئله کرونا هم این مناطق از کمک‌های مردم ایران بهره‌مند بوده است. بعد از حمایت‌های ایشان در جایگاه یک رهبری دینی، مردم ترکمن‌صحرا فهمیدند که پشتوانه‌ای وحدت‌طلبانه دارند؛ هم از نظر خوراک و هم از نظر خانه و پوشاک به داد مردم رسیدند و مردم اهل‌سنت ترکمن‌صحرا وحدت بین شیعه و سنی را احساس کردند.

آخوند رهبر گفت: همان‌طور که امام خمینی(ره) این هفته را به‌عنوان هفته وحدت اعلام کردند و در عمل هم وحدت را به اثبات رساندند الآن هم خلف صالح ایشان به‌خوبی این نقش وحدت‌گرا را دنبال می‌کنند.

وحدت اصلی اساسی در ادیان توحیدی است

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پیروان مذاهب اسلامی باید در مشترکات خود اتحاد پیدا کنند و به اهداف ریشه‌ای و اساسی دست پیدا کنند، بیان کرد: حتی قرآن وحدت را فراتر از اسلام دیده است و به اهل کتاب خطاب می‌کند که "در چارچوب توحید با هم متحد شوید و از اندیشه‌های توحیدی و اخلاق بهره‌گیری کنید و متحد و یکپارچه عمل کنید."

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نیز در سخنانی در این وبینار گفت: مسئله وحدت در قرآن و سنت پیامبر(ص) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رمز موفقیت جامعه اسلامی است. اگر وحدت تحقق پیدا کند جامعه اسلامی رشد و پیشرفت می‌کند و اگر تفرقه جای آن را بگیرد حرکت ما هرگز همراه با موفقیت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه قرآن به پیروان خود دستور می‌دهد "اگر می‌خواهید موفق شوید همه باید به ریسمان الهی تمسک جویید"، خاطرنشان کرد: معنای وحدت این نیست که پیروان مذاهب اسلامی هیچ اختلافی نداشته باشند و همه در یک مسیر قرار بگیرند؛ زیرا خود این عامل تفرقه است. پیروان مذاهب اسلامی باید در مشترکات خود اتحاد پیدا کنند و به اهداف ریشه‌ای و اساسی دست پیدا کنند، حتی قرآن وحدت را فراتر از اسلام دیده است و به اهل کتاب خطاب می‌کند که "در چارچوب توحید با هم متحد شوید و از اندیشه‌های توحیدی و اخلاق بهره‌گیری کنید و متحد و یکپارچه عمل کنید."

نماینده سابق ولیّ فقیه در امور حج و زیارت با تصریح به اینکه مسئله وحدت یک اصل اساسی است و اختصاص به اسلام هم ندارد، گفت: باید جبهه‌ای مشترک در سطح بین‌المللی ایجاد کرد تا بتوان اندیشه‌های الهی را در دنیا گسترش داد. پیامبر(ص) جامعه توحیدی را مانند یک بدن دیده است که اگر قسمتی از آن مشکل پیدا کند سایر اعضا را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. وحدت در مرحله اول بین مردم و در مرحله دوم بین جوامع اسلامی است که امروز با آن مواجه هستیم و غربی‌ها به‌بهانه‌های مختلف ایجاد تفرقه می‌کنند و از این تفرقه بهره خود را می‌برند.

وی با یادآوری اینکه اختلاف باعث رشد انسان‌ها می‌شود و خداوند انسان‌ها را یک‌جور نیافریده است، گفت: بسیاری از دستورات دینی بیانگر این است که اسلام می‌خواهد ریشه اختلاف و تفرقه را از دل مردم بردارد.

وی با ذکر فرازی از خطبه نهج‌البلاغه، تصریح کرد: امام علی(ع) در این خطبه به جوامعی اشاره می‌کند که وقتی شمشیرها به‌کمک هم به‌کار گرفته می‌شد و دل‌ها به هم نزدیک بود عزت پیدا کردند و توانستند بر دنیا حکومت کنند و وقتی که از هم جدا شدند و دل‌ها با هم یکی نبود و شمشیرها را مقابل هم گرفتند خداوند شیرینی عزت و سربلندی را از آنها گرفت و قصه آنها عبرتی برای آیندگان شد که به‌خاطر تفرقه چطور ذلیل و خوار شدند.

قاضی‌عسکر گفت: در شرایط کنونی که استکبار جهانی به‌دنبال سلطه بر امت اسلامی است همه ما وظیفه داریم وحدت را پاس بداریم و راه‌های نفوذ تفرقه‌اندازان را ببندیم؛ زیرا قرآن به‌صراحت فرموده است "اگر نزاع کنید آبرو و عزت‌تان خواهد رفت و ذلیل خواهید شد."

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین