عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
دشمنان قادر نیستند بر دنیای اسلام امروز حادثه‌ای مثل حادثۀ صلح امام حسن (ع) را تحمیل کنند؛ اگر خیلی فشار بیاورد، حادثۀ کربلا اتفاق خواهد افتاد.

آیا ماجرای صلح امام حسن (ع) دوباره تکرار می‌شود؟/ پاسخ از رهبر معظّم انقلابعقیق: در چند روز گذشته و در ایام شهادت پیامبر(ص) و امام حسن (ع) بار دیگر سخنان رئیس جمهور دربارۀ صلح امام حسن(ع) بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی از سوی علما و اندیشمندان حوزه دین در پی داشت. البته این کار او اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد؛ بلکه در طول این سالیان او چندین بار دست به چنین اقداماتی زده است؛ مثل ماجرای مذاکره با آمریکا و ارتباط آن با ماجرای امام حسین(ع) و ... . متأسفانه رئیس‌جمهور از ماجرای صلح امام حسن مجتبی(ع) در راستای توجیه سیاست‌های عادرست بارها استفاده کرده است که برای چنین شخصی در چنین لباسی اصلاً پسندیده نیست.

حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری محقق و پژوهشگر تاریخ پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: سخنی که آقای روحانی بیان کرد اگر با توجیه مذاکره و صلح باشد، اهانت به ملت ایران است. ایشان مردم ایران را زبون، ذلت‌پذیر و سست‌عنصر جلوه دادند. ضمن اینکه ایشان نباید خود را با امام حسن (ع) مقایسه کند. صلح در شرایط کنونی و با توجه به روحیه ملت، فرار و عقب‌نشینی است. اگر بایستیم، پیروز خواهیم شد. از این رو پذیرش صلح و مذاکره در چنین شرایطی خلاف عقلانیت است. 

حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی نیز گفت: تطبیق جامعۀ امویِ دوران امام حسن مجتبی با جامعۀ فعلی ما که در اوج محبت به خاندان عترت‌اند و استقامت خود در برابر دشمنان و پاسداشت‌های ارزش شیعی را طی این چهار دهه بارها به منصه ظهور رساندند، القای غلط و غیر مستندی است و این امر نوعی توهین به شعور اجتماعی و اعتقادی مردم محسوب می‌شود. آن عده که از ارزش‌ها و شعارهای انقلابی خود رویگردان شدند و هر بار دست دوستی با دشمن می‌دهند، مردم نیستند بلکه عده‌ای از همین خواص نظام‌اند که باید در عقاید خود تجدیدنظر کنند تا هر بار صلح و مذاکره با دشمن را بر این نظام و رهبری آن تحمیل نکنند. بنابراین نباید ضعف خود را به مردم انقلابی و مقاوم ما تسری دهند. 

اما جالب است که سخن رهبر معظّم انقلاب اسلامی در این باره را سال‌ها پیش بیان فرمودند، بار دیگر گوش کنیم: ایشان دربارۀ اینکه آیا بار دیگر ماجرای صلح امام حسن (ع) اتفاق می‌افتد یا خیر، فرمودند: امروز دشمن قادر نیست، امروز آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا به برکت ملت هوشیاری مثل ملت ایران، به برکت افکار برانگیخته‌ای مثل افکار ملت ایران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران؛ اگر در قدرت‌های مادی باشد، قادر نیستند بر دنیای اسلام امروز حادثه‌ای مثل حادثۀ صلح امام حسن (ع) را تحمیل کنند؛ دشمن اگر خیلی فشار بیاورد، حادثۀ کربلا اتفاق خواهد افتاد.

 

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
سلام امام مهدی تکرار میشود
یعنی گشت زمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
سلام دلیر بیار امام حسین کی است
و شما سوره ۹۹ را بخوانید
۹۰
۳
ورقان داریم سوره ۹۳
پیک ۹۹
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین