عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
گروه «نقاشان نور» که با شرکت در برنامه «عصر جدید» شیوه‌ای متفاوت از ثبت عکس را به نمایش گذاشت، در جدیدترین بازی هنری خود با نور و سایه‌ها، قاب ماندگاری از جاماندگان اربعین امسال ثبت کرده است.
عقیق:
جاماندگان اربعین با دیدن این عکس آرامش می‌گیرند‌ + فیلم

علی تقوایی، عکاس و مسئول گروه «نقاشان نور» که دو اجرا در برنامه تلویزیونی «عصر جدید» داشته است، درباره جدیدترین فعالیت این گروه به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: بعد از پایان کار گروهمان در مسابقه استعدادیابی عصر جدید، به فکر اجرای کاری برای اهل بیت(ع) افتادیم؛ ابتدا کار غدیر خم را اجرا کردیم که تصاویر آن از شبکه‌های سیما پخش شد.

وی افزود: پس از آن و بعد از اینکه سفر به عراق و حضور در پیاده‌روی اربعین منتفی شد، تصمیم گرفتیم برای اربعین امسال با همین حال و هوای کرونایی، قرنطینه، دلتنگی و غربت، یک کار امام حسینی و هنری را ارائه دهیم. بنابراین با آنچه که در توان هنری، مالی و تجهیزات ما بود، سعی کردیم طی یک ماه تلاش این کار را به نمایش دربیاوریم.

این هنرمند عکاس ادامه داد: برای ثبت قاب اربعین، ایده اولیه را به صورت خیالی و با حس حسرت و دلتنگی در آمیختیم تا بتوانیم حس و حال شیعیان و دلباختگان سیدالشهدا(ع) در ایران را به تصویر بکشیم. امیدواریم که در پیشگاه امام زمان(عج) مقبول واقع شود.

تعداد بازدید : 162

دریافت

مراحل ثبت عکس ماندگار اربعین جاماندگان

تقوایی درباره تکنیک نقاشی با نور در عکاسی توضیح داد: نقاشی با نور یا همان عکاسی در شب به وسیله نوردهی طولانی توسط ابزار مختلف مثل چراغ قوه و لیزر در تاریکی مطلق توسط دوربین عکاسی انجام می‌شود و نهایتاً هر نوری که در محیط تابیده شود توسط لنزِ باز دوربین ثبت خواهد شد و در پایان به صورت یک عکس واحد ارائه می‌شود.

مسئول گروه «نقاشان نور» خاطرنشان کرد: امسال دل تمام زائرین در راه کربلاست اگر چه خودشان مثل اربعین پارسال نمی‌توانند با پای پیاده به زیارت اباعبدلله مشرف شوند و مجبورند از راه دور با امام حسین (ع) تجدید بیعت کنند.

وی در پایان از محمدحسین علی‌محمدی طراح ایده اربعین و سایر عوامل اجرایی برای همراهی در ثبت این قاب از اربعین حسینی قدردانی کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین