عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
در مدرسه صالحیه قزوین مطرح شد:
استاد حوزه گفت: یکی از راه های کسب محبت و عشق به خدا، عشق ورزیدن و محبت کردن به عشاق خدا و در رأس آنها سیدالشهدا(ع) است.

عقیق:حجت الاسلام وطن خواه، شب گذشته در اولین شب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: نهادینه سازی لایه های گوناگون فرهنگ عاشورا و تعمیق آن در سبک زندگی نسل جوان ضروری است، چرا که الگو گیری از فرهنگ کربلا زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند.

استاد حوزه درباره کسب محبت و عشق خدا در آیات و روایات، بیان کرد: یکی از راه های کسب محبت و عشق به خدا، عشق ورزیدن و محبت کردن به عشاق خدا و در رأس آنها سیدالشهدا(ع) است؛ اگر بخواهیم در مسیر محبت و عشق سیدالشهدا(ع) قرار بگیریم باید پناهنده اشک هایی که بر مصیبت اهل بیت (ع) جاری شده، باشیم.  

حجت الاسلام وطن خواه تصریح کرد: احادیث و روایات فراوانی اهمیت اشک بر امام حسین (ع) را نشان می‌دهد؛ اشک بر امام حسین (ع) یک اشک عادی و زمینی نیست، بلکه گوهر آسمانی است.  

استاد حوزه بیان کرد: توجه به نعمت های خدا، یکی دیگر از راهکارهایی است که محبت خدا را در دل زیاد می کند. در دعای عرفه نیز در مقام حمد و ثنای خدا، حضرت سیدالشهدا(ع) نعمت های زیادی را نام می برد، برای اینکه داعی عشق و محبتش به خدا زیاد شود؛ توجه قلبی به نعمت های خدا، شکر نعمت محسوب می شود.  

گفتنی است: عزای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ به مدت ۵ شب، رأس ساعت ۲۰:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام وطن خواه و مداحی ذاکرین اهلبیت (ع) در صحن مدرسه صالحیه قزوین برگزار می شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین