عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
حجت الاسلام رفیعی:
استاد حوزۀ علمیه قم گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتبی است که دست بشر در آن نیست، سیاسی هم نیست، بلکه کار خدایی است.

عقیق:حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم در نخستین شب از ماه محرم در میدان امام‌حسین علیه‌السلام دربارۀ اهمیت ماه محرم گفت: مکتب امام‌حسین علیه‌السلام مکتبی است که دست بشر در آن نیست، سیاسی هم نیست، بلکه کار خدایی است. خدا اراده کرده که محبت امام حسین علیه‌السلام در دل‌ها قرار گیرد، در حدیث داریم خدا کسی را که دوست داشته باشد، محبت امام حسین را در دل او قرار می‌دهد.

وی افزود: «آنتوان بارا» از مسیحیان سوری‌ 2 کتاب دربارۀ امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نوشته است، هفت سفر به کربلا داشته و 2 بار هم پیاده ایام اربعین راهی کربلا شده است. نام کتاب او «امام حسین در اندیشه مسیحیت» است، این کتاب به 20 زبان ترجمه شده است. او در این کتاب می‌‌گوید: امام حسین(ع) متعلق به همه مردم دنیاست. اگر ما او را داشتیم پرچم خود را با نام امام حسین در سراسر عالم برافراشته می‌کردیم. این یک دانشمند مسیحی است که دربارۀ امام حسین این‌طور سخن می‌‌گوید.

«ادریس الحسینی» یکی دیگر از ارادتمندان به امام حسین(ع)، کتابی با عنوان «بی‌شک حسین مرا شیعه کرد» دارد. او در این کتاب می‌گوید:  با هر چیزی توانستم کنار بیایم، اما هر قدر فکر کردم نتوانستم این رو توجیه کنم که عده‌ای مسلمان‌نما مدتی کوتاه بعد از رحلت پیامبر، او را مظلومانه کشتند، واقعه‌ای که بنیانش بعد از رحلت پیامبر آغاز شد؛ لذا اذعان می‌کنم امام حسین مرا شیعه کرد.

«امام رضا (علیه‌السلام) به ریان الشبیب فرمود: «یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ كُنْتَ بَاكِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ». مرحوم آقای کوثری می‌گفت امام وقتی پسرش را از دست داد یک قطره اشک نمی‌ریخت، بدن فرزندش دفن شد و امام برنامه‌های خود را به هم نزد، برخی گفتند ما برای امام نگرانیم. گفت رفتم و برای او روضه خواندم و دیدم شانه‌هایش از گریه تکام می‌خورد. می‌گفت تا حالا گریه‌کنی مثل مرحوم امام ندیدم.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: امام رضا در بیانی دیگر به ریان بن شبیب گفت: 4 هزار فرشته در روز عاشورا به یاری امام حسین آمد ـ در قرآن کریم چندین بار تعبیر از لشگر غیبی خدا سخن گفته شده است ـ امام حسین یاری ملائک را نپذیرفت، ملائک گفتند پس ما دیگر کربلا را ترک نمی‌کنیم. قیام امام حسین قرار نبود از مسیر غیر طبیعی پیش برود، این صحنه‌ای برای انسان‌ها بود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین