عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

مردم امروزه برای این که بتوانند به هر آنچه نیاز دارند دست یابند، به سراغ گرفتن وام های مختلف می روند. اما می دانیم که بانک ها، شرایط متفاوتی برای اعطای وام دارند. از این رو ممکن است برخی از افراد دایا این شرایط نباشند و نتوانند از بانک وام دریافت کنند. این مسئله منجر می شود تا آنها به فکر خرید وام افتند. 

در اصل موضوع خرید و فروش وام یکی از موضوعات مهم و کاربردی در حوزه روابط مالی دوجانبه به شمار می رود. که امروزه به شکل خاصی در حال رونق گرفتن است. هر روز در حال مشاهده این مسئله هستیم که اقشار کم درآمد در کشور بیشتر می شوند، و مردم سختی بیشتری را از نظر اقتصادی تجربه می کنند. 

از این رو برخی بر این باور هستند که خرید وام مناسب این بخش از مردم جامعه است. زیرا هیچ تناسبی بین درآمد مردم و هزینه های زندگی آن ها مشاهده نمی کنیم. البته برخی از افراد نیز هستند که به این مسئله فکر میکنند اگر اقدام به خرید و فروش وام نمایند، می توانند از شرایط بهتری نسبت به بانک ها برخوردار شوند. 

با این تفاسیر گرفتن وام های بانکی و یا خرید وام از مراکز معتبر، می تواند یک راهکار ساده برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات زندگی به شمار رود. 

خرید وام با مناسب ترین شرایط و سود بانکی

بیشتر چه کسانی اقدام به خرید وام می نمایند؟

اصولا اقشار کم درآمد هستند که با استفاده از دریافت وام، به رفع بسیاری از مشکلات و سختی های زندگی خود کمک می کنند. اما باید بگوییم امروزه دیگر خرید و فروش وام تنها مربوط به اقشار کم درآمد نمی باشد. زیرا هستند افرادی که وام های کلان بانکی را خرید و فروش می نمایند. 

در چنین شرایطی، قانون وارد عمل می شود. تا اگر بعد از خرید و فروش وام اختلافی بین طرفین به وجود آمد، قانون قادر باشد حق و حقیقت را نشان دهد. با این کار می توان بعد از خرید وام، در صورت بروز هر گونه اختلافی، افراد بتوانند از حق و حقوق خود در پیشگاه قانون دفاع کنند.

آیا خرید و فروش وام قانونی است؟

این سوال بدون شک برای تمامی افرادی که قصد خرید یا فروش وام خودرا دارند، مطرح شده است. ممکن است برخی بر این باور باشند که وامهایی که به فروش می رسند، از سود بانکی بیشتری نسبت به وام های دیگر برخوردار باشند. اما باید بگوییم چنین مسئله ای وجود ندارد. 

زیرا وام هایی که به فروش می رسند، همچون وام هایی که از بانک دریافت می شوند درصد سود مشخصی دارند. تنها تفاوت خرید وام با دریافت تسهیلات از بانک ها، در شرایط و مدارکی است که باید فرد متقاضی بپردازد. در غیر این صورت تمامی موارد دریافت وام یکسان می باشد. 

از نظر قانون مدنی کشور، طبق ماده 183 عقد دو نفر یا چند نفر در برابر یکدیگر که تعهد به امری داشته باشند، مورد قبول می باشد. پس اگر خرید و فروش وام را یک نوع عقد به شمار آوریم، در صورتی که تمامی شرایط عقد در آن رعایت شود، قانونی به شمار خواهد رفت. 

یعنی خرید وام یا فروش آن باید در چارچوب قانون مشخصی انجام شود. به گونه ای که افراد موازین حقوقی و شرعی را رعایت نمایند و کلیه قوانین عقود در آن مد نظر گرفته شود. اصولا خرید و فروش وام هایی که غیر قابل انتقال به غیر می باشند، خریداری یا به فروش نمیرسند. 

از این رو این قوانین خرید وام و فروش ان مخصوص وام هایی می باشد که قابل انتقال بوده و اشخاص می توانند به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی، اقدام به معاوضه یا انتقال وام به دیگری نمایند. در تمامی عقد هایی که به صورت قانونی منعقد می شوند، دو رکن اصلی وجود دارد. 

یکی خریدار و دیگری فروشنده. موضوع عقد خرید وام نیز خرید و فروش امتیاز وام می باشد. پس طبق ماده 10 قانون مدنی، هر عقد یا قراردادی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ به شمار می رود. پس به طور کلی باید بگوییم خرید و فروش وام امری قانونی می باشد. در صورتی که طبق شرایط عقد معامله صورت پذیرد. 

خرید وام با مناسب ترین شرایط و سود بانکی

خرید و فروش وام از نگاه کارشناسان 

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که خرید وام و فروش آن به صورت روز افزونی در حال افزودن به تعداد دلالان اقتصادی می باشد. پس در صورتی که این نوع عقد توسط مراجع قانونی و دستگاه های ذیربط نظارت شود، می تواند برای اقشار کم درآمد کشور مناسب به شمار رود. 

سایت وام چی که در زمینه خرید و فروش وام فعالیت می کند، دسترسی افراد را برای خرید وام آسان نموده است. دیگر نیازی نیست اشخاص کم درآمد با شرایط سخت و دشوار بانک ها برای اعطای وام مواجه شوند، می توانند از طریق این سایت وام مورد نظر خود را با شرایط بهتری تهیه نمایند. 

با این کار از نفوذ دلالان اقتصادی به سیستم های بانکی نیز جلوگیری نموده، و نیاز های اصلی زندگی خود را برطرف خواهند نمود. امیدواریم استفاده از این روش برای به دست آوردن وام، به شکلی هدفمند و قانونمند شکل گیرد. تا اشخاصی که نیاز فوری به وام های مختلف دارند، بدون هیچ نگرانی و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به خرید وام از مراکز معتبر نمایند. 

اهمیت مراجعه به موسسات خرید و فروش وام

همیشه در هر جامعه، زمانی که یک حرکت درست شکل می گیرد، افراد سودجو از آن استفاده های نادرست می نمایند. یکی از این حرکت های درست، خرید و فروش وام است. پس لازم است پیش از آنکه اقدام به خرید وام نمایید، از اعتبار موسسات فروشنده وام اطمینان حاصل نمایید. 

در طی سالهای اخیر موسسات بسیاری شکل گرفته اند که در زمینه خرید و فروش وام فعالیت دارند. اما تنها برخی از آنها به صورت شرعی و قانونی این فعالیت را انجام می دهند. پس شناسایی هر یک از آنها، از اهمیت بالایی برخوردار است. تا پس از خرید وام از شخص دچار مشکلات مختلف نشود. 

بدون تردید اگر تمامی موسسات خرید و فروش وام مراحل قانونی را برای انعقاد وام طی کنند، اقشار کم درآمد بدون ترس و نگرانی به سراغ خرید این نوع وام ها خواهند رفت. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین