عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳
معاون بهداشت وزیر بهداشت که مدتی پیش در یکی از جلسات گفته بود: عزاداری در مساجد و حسینیه هایی که دارای سقف بالای شش متر هستند مصداق فضای باز است و مشکلی نخواهد داشت ، امروز در گفت و گو با بخش خبری ساعت چهارده گفت : برگزاری هرگونه مراسم در فضای سر بسته مطلقا ممنوع است.

عقیق:معاون بهداشت وزیر بهداشت که مدتی پیش در یکی از جلسات گفته بود : عزاداری در مساجد و حسینیه هایی که دارای سقف بالای شش متر هستند مصداق فضای باز است و مشکلی نخواهد داشت ، امروز در گفت و گو با بخش خبری ساعت چهارده گفت :
برگزاری هرگونه مراسم در فضای سر بسته مطلقا ممنوع است.

تعداد بازدید : 277

حجت الاسلام حامد کاشانی در واکنش به این اظهارات ضد و نقیض با انتشار فیلمی از اظهارات قبلی ستاد ملی کرونا درباره بلا اشکال بودن گرفتن مراسم در فضای بسته تحت شرایط خاص و رعایت پروتکل ها در صفحه شخصی خود نوشت:

تعداد بازدید : 331

" ۱۵روز پیش در جلسه ای به دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت عرض کردم اگر قرار است جلسه در فضای سربسته را ممنوع کنید، زودتر اعلام کنید، تا جلسات بتوانند خود را هماهنگ کنند. در ضمن چیزی بگوئید که باز تغییر ندهید.
ایشان گفتند: آن چیزی که اصل است و میتوانید روی آن حساب کنید، این است که ترجیح با فضای باز است اما اگر در فضای سربسته موارد دستورالعمل را رعایت کنند مشکلی نیست.
چند روز بعد در پروتکل رسمی اعلامی هم همان قید شد.
اما امروز تنها دو روز مانده به #محرم مثل برخی از تصمیمات دیگر ،دوباره ناگهان نظر خود را تغییر دادند و مانند #کنکور
که با اعصاب مردم بازی کردند، برگزاری جلسه در فضای سربسته از سوی ستاد کرونا مطلقا ممنوع اعلام گردید. این کار در این زمان عملا به این معناست که فقط این جلسات را تعطیل کنید چون زمانی برای تمهید در فضای باز وجود ندارد.
ما قطعا تابع پروتکل ستاد کرونا هستیم و بنده تمام جلسات خود در فضای سربسته را تعطیل یا به فضای باز منتقل خواهم کرد(که قطعا در بسیاری از موارد شدنی نیست)
اما از ستاد به خدا شکایت میبریم و آنها را به سیدالشهدا علیه السلام واگذار می‌کنیم.

پ.ن ۱: محل اشکال بنده محتوای پروتکل نیست، بلکه نحوه اجرا و زمان اعلام و تغییرات مکرر و پی در پی آن است.
پ.ن۲: این فیلم از ایشان بخشی از صحبت ایشان در آن جلسه است و صدای بنده که می پرسم فضای سربسته با چه ارتفاعی ملاک است، در فیلم شنیده می‌شود.
پ ن۳: یقینا هیچ فرد هیاتی و امام حسینی دنبال برگزاری مراسمی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد نیست، اما از کسانیکه مقام معظم رهبری این تصمیم خطیر را به آنها سپرده، انتظار اینکه به خواسته های میلیونها هیاتی عاشق سید الشهدا سلام الله علیه بی توجهی و بی احترامی کنند را نداریم.
تغییر مکرر تصمیم ها و اعلام دیر هنگام آنها نمونه بارز این بی توجهی و بی احترامی است."


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین