عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
گرجستان یکی از کشورهای نزدیک ایران است که افراد زیادی به دلیل همین نزدیکی تمایل زیادی به سفر با خودرو شخصی به گرجستان دارند.

عقیق:گرجستان یکی از کشورهای نزدیک ایران است که افراد زیادی به دلیل همین نزدیکی تمایل زیادی به سفر با خودرو شخصی به گرجستان دارند. برای رفتن به گرجستان با خودرو شخصی باید ابتدا اتومبیل خود را مجهز به سفر کنید چه از نظر کارهای اداری و قانونی و چه از نظر سلامت فنی ماشین.

ابتدا باید خودرو خود را کاپوتاژ کنید. کاپوتاژ به این معنی است که ماشین مجوز خروج از کشور را پیدا می‌کند التبه باید توجه داشته باشید که مالک ماشین باید راننده باشد و اگر اسم دو نفر مغایرت داشته باشد کاپوتاژ انجام نمی‌شود. کاپوتاژ عموما یک روز تا دو روز طول می‌کشد.

سفر به گرجستان با خودرو شخصی

مقدمات سفر

پس از اخذ کاپوتاژ باید به دفتر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بروید و پلاک ترانزیت، دفترچه مالکیت خودرو، برچسب ir، کارت عضویت و گواهینامه بین المللی برای خود فراهم کنید و مراحل اداری کار خود را برای خروج از کشور و آماده سازی اتومبیلتان انجام دهید. همچنین باید بیمه مسافرتی خود را فعال کنید تا در کشور غریبه دچار مشکل نشوید و اگر خدای نکرده سر و کارتان با پزشک افتاد مشکلی پیش نیاید.

 

برای سفر می‌توانید مرز بازرگان را انتخاب کنید و از آنجا سفر خود را به گرجستان شروع کنید. پس از پرداخت عوارض خروج از کشور و عوارض شهرداری و پر کردن فرم اظهار نامه وسایل درون خودرو، پس از بازدید ارزیاب از خودرو و زدن مهر خروج پشت کاپوتاژ و قسمت خروج گذرنامه، مهر کردن گذرنامه و... می‌توانید از مرز رد شوید.

هنگام سفر به گرجستان می‌توانید از ترکیه سفر کنید و سفر خود را با بازدید از ترکیه و سپس رفتن به گرجستان انجام دهید. در مسیر گرجستان اگر به ترکیه بروید در مسیر تعداد زیادی آبشار زیبا تماشا خواهید کرد چراکه طبیعت ترکیه از تمامی کشورهای دیگر اطراف ایران زیباتر است. برای سفر از ترکیه به گرجستان ابتدا باید از خاک ترکیه خارج شده و با وارد شدن به باتومی وارد خاک گرجستان شوید. بعد از خروج از مرز سارپی از ترکیه گذشته و وارد مسیر گرجستان می‌شوید.

سفر به گرجستان با خودرو شخصی

به سمت گیت ورودی باتومی خواهید شد و با زدن مهر روی مدارک خودرو به لیدرهای داخل مرز خواهید رسید که در آنجا مدام به شما پیشنهاد هتل و اقامتگاه ارزان می‌دهند. هنگامی که وارد گرجستان شدید بهتر است ابتدا سیم کارت گرجستان بگیرید تا هزینه‌هایتان کنترل شود. هنگام رفتن به گرجستان باید از قبل محل اقامت خود را رزرو کرده باشید و اگر این کار را نکرده‌اید هم می‌توانید در آنجا خانه برای اقامت پیدا کنید. هم خانه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد و هم انواع هتل‌ها و مسافرخانه‌ها.

باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان بعد از تفلیس است که مکان‌های دیدنی‌اش کمتر از تفلیس است و پیشنهاد می‌شود دو روز صرف باتومی کنید چراکه همین میزان مکان دیدنی دارد و بیشتر از این وقت طلب نمی‌کند.

سفر به گرجستان با خودرو شخصی

مراکز دیدنی باتومی

 پارک آبی باتومی یکی از معروف‌ترین مکان‌های باتومی است که طرفداران زیادی دارد. همچنین میدان اروپا باتومی و برج الفبا باتومی نیز از بهترین تفرج‌گاه‌های باتومی است. باتومی علاوه بر زیبایی‌های طبیعی دارای تله کابین بزرگی است که زمانی که سوار بر آن شوید می‌توانید تقریبا تمامی شهر را در زیر پای خود ببینید. بلوار ساحلی باتومی و تندسی علی و نینو باتومی از دیگر دیدنی‌های این شهر است.

 

همچنین دریاچه اردگیان باتومی فواره‌های زیبا و بزرگی دارد که پروژکتور بزرگی که نصب در آن شده است باندهای بزرگ موسیقی که در آنجا نصب شده است فضای دل انگیزی را به وجود می‌آورد و همواره روی فواره‌های آب تصویر پخش می‌شود.

 

پس از گشت و گذار در باتومی می‌توانید به تفلیس که فاصله کمی با باتومی دارد و با قطار بین شهری هم می‌توانید بروید سفر خود را به تفلیس آغاز کنید. تفلیس شهر بسیار زیبایی است که سالانه گردشگران بسیار زیادی دارد و مراکز طبیعی فراوان که از جذابیت‌های زیاد آن می‌توان به قلعه تاریخی ناریکالا، کوهستان پارک

 

مراکز دیدنی تفلیس

متتسمیندا، باغ وحش تفلیس، پارک آبی جینو پردایس، پارک آسترا، پارک آبی یوروپارک، بالن سواری در تفلیس، باغ ملی گیاهشناسی گرجستان، پینت بال هف لایف، کاخ ریاست جمهوری گرجستان در تفلیس، دریاچه تفلیس و... اشاره کرد.

سفر به گرجستان با خودرو شخصی

در نهایت اگر تصمیم گرفتید که با تور تفلیس همراه نشوید و با ماشین خود سفر می‌کنید باید تمامی هزینه‌ها را در نظر بگیرد این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه‌ها

هزینه کاپوتاژ خودرو، پلاک ترانزیت، گواهینامه بین المللی، برچسب ir و دفترچه مالکیت خودرو

  • هزینه مواد غذایی، دارو و لوازم یدیک خودرو و لوازم سفر
  • بیمه مسافرتی
  • بیمه خودرو
  • عوارض خروج از ایران
  • سیم کارت
  • هتل یا خانه اجاره‌ای
  • عوارض ورود و خروج به کشور گرجستان
  • رفت و برگشت و هزینه‌ها بنزین و...

 

حال پس از دانستن مسیری که برای سفر به گرجستان در پیش دارید احتمالا تور تفلیس را انتخاب خواهید کرد چراکه سفر با تور تفلیس علی بابا راحت‌تر و بی‌دغدغه‌تر خواهد بود و با خیال راحت سفر خود را به انجام خواهید رساند. امیدواریم از همراهی با این یادداشت اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین