عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
مسئول هیأت مکتب‌العباس (ع) با بیان اینکه بانوان هیأتی‌ روزانه ۲ هزار ماسک تولید می‌کنند، گفت: باتوجه به برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم مدارس به صورت حضوری، ماسک‌ها میان مدارس توزیع می‌شود.

عقیق:عظیم محمودی، مسئول هیأت مکتب‌العباس (ع) در منطقه عبدل‌آباد تهران در گفت‌وگویی اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا و لغو جلسات مذهبی، ظرفیت هیأت‌ها در راستای ارائه خدمات اجتماعی و کمک به مردم در راستای مبارزه با ویروس کرونا صرف شد.

تولید روزانه ۳ هزار گان برای نیازمندان

وی افزود: هیأتی‌ها در حسینیه بیت‌العباس (ع) از سوم فروردین‌ماه شروع به تولید گان کردند و با فراخوانی که اعلام شد، مردم چرخ‌های خیاطی خود را به حسینیه آوردند و روزانه حدود ۳ هزار گان برای کادر درمانی بیمارستان‌ها تولید شد.

محمودی تصریح کرد: در ابتدای امر روزانه در این حسینیه ۱۵۰ نفر از مردم در حال دوخت گان شدند که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب به صورت مستمر تا قبل از ماه رمضان به دوزندگی مشغول بودند تا بتوانند کمک به کادر درمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم این بیماری داشته باشند.

توزیع ۸۰ هزار گان رایگان در ۳۶۰ بیمارستان کشور

مسئول هیأت مکتب‌العباس (ع) با اشاره به اینکه برای تولید هر گان ۳۰ هزار تومان هزینه صورت می‌گرفت، تصریح کرد: در مجموع از سوم فروردین‌ماه تا عید فطر ۸۰ هزار گان تولید شد که به تمام استان‌های کشور و در مجموع ۳۶۰ بیمارستان ارسال شد.

وی با بیان اینکه گان‌های این هیأت به صورت رایگان به بیمارستان‌ها ارسال می‌شد، گفت: بسیاری از کارشناسان و مسئولان حوزه درمان معتقدند که با تلاش‌های صورت گرفته توسط این حسینیه که به تولید روزانه ۳ هزار گان منجر شده بود، قیمت این محصول در کشور افزایش پیدا نکرد.

تولید روزانه ۲ هزار ماسک توسط بانوان هیأتی

محمودی گفت: بعد از عید فطر، توان این حسینیه روی تولید ماسک متمرکز شد و روزانه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ بانوان هیأتی‌ در این مجموعه در حال تولید ماسک هستند و روزانه ۲ هزار ماسک تولید می‌کنند.

تسهیل اجرای امتحان حضوری دانش‌آموزان

مسئول هیأت مکتب‌العباس (ع) تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور در شرایط کنونی توزیع ماسک‌ها را میان دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم مدارس که بناست به صورت حضوری امتحان نهایی داشته باشند، توزیع می‌شود که با هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش تهران، مدارس به حسینیه مراجعه و ماسک برای دانش‌آموزان دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از تولیدات ماسک به حوزه‌های علمیه استان تهران اهدا می‌شود تا طلاب این مجموعه‌ها در کلاس‌های درس مورد استفاده قرار دهند.

اهدای ۴۰۰ هزار تومان میان خانواده‌های نیازمند

محمودی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته این حسینیه در رزمایش همدلی گفت: ۳۵۰ بسته معیشتی شامل اقلام خوراکی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان زلزله زهکلوت کرمان تهیه و توزیع شد و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به حدود ۲ هزار خانوار باتوجه به تعداد اعضا، تا ۴۰۰ هزار تومان کمک نقدی اعطا شد.

تهیه جهیزیه برای ۱۴ نوعروس بی‌سرپرست

مسئول هیأت مکتب‌العباس (ع) با اشاره به برنامه تهیه جهیزیه این هیأت برای نوعروسان نیازمند گفت: در حال حاضر برای ۱۴ نوعروس بی‌سرپرست بنا داریم با کمک خیرین و مردم جهیزیه آماده کنیم تا بتوانند به خانه بخت بروند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های خیرخواهانه این هیأت با کمک‌های خیرین و مردم اجرایی شده است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین