عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر گفت: هزار و 66 هیأت‌ مذهبی در قالب پویش علی یاوران، 34 میلیون و 592 هزار وعده غذایی به ارزش 263 میلیارد و 152 میلیون و 715 هزار تومان را طی ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع کردند.

عقیق:هادی شعبانی مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به ماهیت هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی که از اجتماع محبان سید‌الشهدا(ع) شکل گرفته، فقط به تعظیم شعائر دینی محدود نمی‌شوند بلکه کارکردهای مختلفی را در دستور قرار می‌دهند که یکی از این کارکردها حضور فعال در عرصه‌های خدمات اجتماعی است.

پویش‌‌هایی که هیأتی‌ها برای کمک به نیازمندان رقم زدند

وی از اجرای پویش «هر هیأت یک روستا» برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و پویش «یاساقی‌العطاشی» برای کمک به مشکل آب آبادان یاد کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی همچنین در قالب پویش «مهرعاشورائیان» به تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز در مناطق محروم کشور پرداخته و در فروردین‌ماه سال گذشته نیز با اجرای پویش «سین هشتم» به کمک سیل‌زدگان رفتند.

شعبانی خاطرنشان کرد: در بحران کرونا نیز هیأت‌های مذهبی در قالب پویش «خادمان سلامت»، چهار گروه خانواده‌های سالمند، نیازمند، بدون سرپرست و درگیر با بیماری کرونا را مورد حمایت قرار داده و تهیه اقلام مورد نیاز این خانواده‌ها از جمله دارو و مواد غذایی اقدام کردند تا این گروه‌های پر خطر حضور کمتری در اجتماع داشته باشند.
مسئول خیمه مرکزی میاندار‌خدمت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به اجرای رزمایش گسترده همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی برای لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی، عملیات گسترده‌ای را با دو مرحله مقدماتی و تکمیلی در دستور کار خود قرار دادند.

طبخ بیش از ۳۴ میلیون پرس غذای گرم برای نیازمندان

وی عنوان کرد: در مرحله مقدماتی با اجرای پویش «علی یاوران» طی ماه مبارک رمضان به یاد امیرالمؤمنین(ع) قرار بود در ۱۱۰ نقطه کشور و در هر نقطه ۱۱۰ هزار پرس غذا و در مجموع ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذا میان خانواده‌های نیازمند توزیع شود که بر اساس گزارش‌رسیده از هزار و ۶۶ هیأت مذهبی در سراسر کشور در ۱۳۷ نقطه، یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۴۵ وعده سحری به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان توزیع شده است.

شعبانی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی همچنین با ۱۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۷۹۰ پرس افطاری ۲۷۰ نقطه از کشور را پوشش دادند، گفت: برای توزیع این وعده‌های افطاری میان نیازمندان ۹۵ میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان هزینه شده است.

هزینه‌کرد بیش از ۲۶۳ میلیارد تومانی

وی با بیان اینکه در قالب پویش علی یاوران، سحری، افطاری و بسته‌های حمایتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم توزیع شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برای تهیه وعده‌های سحری و افطاری در برخی از مناطق محدودیت‌ها وجود داشته است، ۹۸۰ هیأت مذهبی تهیه بسته‌های حمایتی را در دستور کار قرار دادند و در پایان ماه مبارک رمضان ۵۹۶ هزار و ۱۵۳ بسته غذایی در مجموع به ارزش ۱۵۶ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان میان نیازمندان به ویژه آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده که میانگین ارزش هر بسته ۲۶۰ هزار تومان بوده است.

۱۳۷ نقطه پخت سحری

مسئول خیمه مرکزی میاندار‌ خدمت ادامه داد: اگر بخواهیم بسته‌های حمایتی را با توجه به محتویات آن‌ها به وعده‌های غذایی حساب کنیم می‌توانیم بگوییم که ۱۹ میلیون و ۵۶۹ هزار وعده غذایی میان نیازمندان با استفاده از این بسته‌ها تأمین شده است.

وی افزود: در مجموع هزار و ۶۶ هیأت‌مذهبی در قالب پویش علی یاوران، ۳۴ میلیون و ۵۹۲ هزار وعده غذایی به ارزش ۲۶۳ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان را طی ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع کردند، که البته بیشتر این وعده‌ها با حمایت خیرین هیأتی تأمین شده و بخش دیگری از این کمک‌ها با حمایت سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و برخی دیگر از مجموعه‌های خدمات‌رسان تأمین شده است.

شعبانی مطرح کرد: هیأت‌های مذهبی در قالب پویش‌ علی‌یاوران برای توزیع بسته‌های حمایتی و وعده‌های غذای گرم سحر و افطار تلاش کرده‌اند تا علاوه بر حفظ حرمت و احترام خانواده‌های نیازمند از موازی‌کاری جلوگیری شود و در این راستا ساماندهی صورت گرفته به این شکل صورت گرفت که توزیع محله محور را با استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی دنبال کنیم.

مسئول خیمه مرکزی میاندار ‌خدمت ادامه داد: در این پویش ملی، هیأت‌های مذهبی در سطح کشور یکدیگر را حمایت و پشتیبانی می‌کردند به این معنا که برخی از هیأت‌ها که توان مالی و نیروی انسانی بیشتری داشتند از دیگر هیأت‌های مذهبی در نقاط ضعیف‌تر حمایت می‌کردند و دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر ارتباط گیری و متصل کردن هیأت‌ها به یکدیگر را به منظور رفع این نیازها دنبال می‌کرد.

وی افزود: هر چند این هزار و ۶۶ هیأت با بستر ایجاد شده توسط ستاد میاندار خدمت با یکدیگر هماهنگ شدند اما تعداد هیأت‌هایی که در راستای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان به میدان آمدند بسیار بیشتر از این آمار بوده است.

اجرای طرح خانواده حامی برای حمایت هدفمند از نیازمندان

شعبانی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی به دنبال مشارکت عموم مردم در رزمایش همدلی به نیازمندان هستند، مطرح کرد: طرح «خانواده حامی» مرحله تکمیل کننده پویش علی یاوران است، در این مرحله تلاش می‌شود تا برای هر خانواده نیازمند یک خانواده حامی پیدا شود تا در طول ایام مختلف سال نیازمندان شناسایی شده توسط هیآت مورد حمایت افراد توانمند قرار گیرند.

مسئول خیمه مرکزی میاندار‌ خدمت از استمرار حمایت و نظارت هیأت‌های مذهبی بر ارتباط میان دو خانواده نیازمند و حامی یاد کرد و افزود: هیأت میدان‌داری می‌شود که بتواند دو خانواده را به یکدیگر وصل کند تا این خانواده‌ها بتوانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و خانواده نیازمند به توانمندی مادی و معنوی مطلوب برسد.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح خانواده حامی در سطح ملی نیازمند مشارکت مردم هستیم، گفت: شاید مبالغ کم برای برخی کاربرد خاصی در زندگی نداشته باشد اما این مبالغ می‌تواند نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند از جمله پوشاک و غذا را رفع کند؛ عموم مردم برای مشارکت در این طرح می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۲۲۱۳ تماس گیرند و یا کد دستوری #۴۴۳۳۲۲۱۱*۶۶۵۵* (ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۴۴۳۳۲۲۱۱ مربع) را با تلفن همراه خود شماره‌گیری کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین