عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
شرکت فرانسوی رنو دهه‌هاست که خودروهای خود را به بازار ایران عرضه می‌کند و البته کمتر کسی است که با آن رنوهای کوچک و مینیِ قدیمی آشنایی نداشته باشد. اما شرکت رنو نیز در گذر زمان محصولات خود را با توجه به نیازهای بازار تغییر داده است و تلاش کرده تا سهمی از بازار خودروهای لوکس و اسپرت را از آن خود کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت فرانسوی رنو دهه‌هاست که خودروهای خود را به بازار ایران عرضه می‌کند و البته کمتر کسی است که با آن رنوهای کوچک و مینیِ قدیمی آشنایی نداشته باشد. اما شرکت رنو نیز در گذر زمان محصولات خود را با توجه به نیازهای بازار تغییر داده است و تلاش کرده تا سهمی از بازار خودروهای لوکس و اسپرت را از آن خود کند. در همین راستا، یکی دیگر از خودروهای سدان این شرکت با نام تالیسمان در سال 2015 وارد بازار شد. این خودرو که از آن سال به بعد، هر ساله با آپدیت‌های جدیدی به بازار عرضه شده است، زیبایی ظاهری قابل قبولی دارد و قدرت بالا و امکانات متعدد باعث شده‌اند که یک محصول محبوب در دنیا باشد. اما با توجه به این که کشور ما همیشه درگیر مسئله‌ای با نام تحریم بوده است، بنابراین تعداد کمی از این خودروها توانستند به خاک ایران برسند و به همین دلیل خرید آن‌ها کار ساده‌ای نیست. با این حال اگر قصد خرید رنو تالیسمان دست دوم را داشته باشید، بهتر است پیش از خرید این مقاله را تا انتها بخوانید. 

راهنمای کامل خرید رنو تالیسمان

مشخصات فنی رنو تالیسمان

تالیسمان یک خودروی سواری نسبتاً لوکس و اسپرت است که با پیشرفت زیاد نسبت به نسل پدربزرگ‌های خود (همان سدان های قدیمی) به بازار وارد شد. این خودرو، قدرت پیشرانه بسیار بالایی دارد و با 190 اسب بخار قدرت، می‌تواند حکمران بی چون چرای جاده‌ها باشد. جعبه‌دنده این خودرو 7 سرعته است و البته وجود دو کلاچ نیز به شما کمک می‌کند که رانندگی هیجان‌انگیزتری را تجربه کنید. حجم موتور خودرو تالیسمان 1618 سی سی توربوشارژ است و با وجود 4 سیلندر و 16 سوپاپ، می‌تواند 260 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم کنترل پایداری خودرو، ترمز ABS، حجم باک 51 لیتر و وزن 1444 کیلوگرم نیز از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی رنو تالیسمان

 زمان خرید رنو تالیسمان مسلماً یکی از مواردی که برای شما مهم است، امکانات رفاهی این خودرو است. خصوصاً این که این خودرو بیشتر برای خانواده‌ها طراحی شده و علاوه بر سفرهای درون شهری، باید به فکر امکانات جذاب این خودرو در سفرهای برون شهری نیز باشید. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • وجود 13 اسپیکر قوی
  • دارای دوربین دنده عقب
  • دارای کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • مجهز به نمایشگر سر بالا
  • دارای حس‌گر پارک جلو و عقب
  • دارای دماسنج
  • مجهز به سیستم تهویه اتوماتیک
  • دارای نمایشگر مرکزی
  • مجهز به حس‌گر باران برای عملکرد خودکار برف‌پاک‌کن
  • مجهز به سان روف
  • دارای بلوتوث
  • مجهز به گرم‌کن فرمان
  • مجهز به ترمزدستی برقی
  • امکان برقراری تماس صوتی
  • دارای ماساژور صندلی

در مورد خرید رنو تالیسمان دست‌دوم همچنین باید گفت که یک خودروی نسبتاً هوشمند و ایمن است. این خودرو با وجود امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، سیستم ضد لغزش، کنترل هوشمند باد تایرها و سیستم کنترل پایداری، یک خودروی کاملاً ایمن است. این خودرو همچنین 5 ستاره از سازمان Euroncap دریافت کرده است.

طراحی داخلی و بدنه رنو تالیسمان

اگر قصد خرید تالیسمان کارکرده را داشته باشید، حتماً با ظاهر این خودرو آشنایی دارید. این خودرو که لقب خودروی لوکس رنو را به خود گرفته، ظاهری نسبتاً ساده و شیک دارد. چراغ‌های جلویی نسبتاً کشیده هستند و در طرفین کمی به سمت بالا تمایل پیدا کرده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت تالیسمان کمی چهره‌ای خشن دارد. پنجره جلویی نیز از 4 ردیف پره کرومی ساخته شده و لوگوی رنو به شکل یک بیضی وسط آن قرار گرفته است.

نمای پشتی خودرو نیز با چراغ‌های کشیده و انحنای صندوق بسیار جذاب است. از نمای کناری خودروی تالیسمان چندان چشمگیر نیست و البته می‌توان این ویژگی را به حساب این گذاشت که تالیسمان قرار است یک خودروی خانوادگی باشد و نه یک خودروی لوکس جوان‌پسند.

 

راهنمای کامل خرید رنو تالیسمان

در مورد طراحی داخلی خودرو تالیسمان چیز زیادی نمی‌توان گفت. اکثر افراد معمولاً با دیدن ظاهر این خودرو انتظار یک کابین و داشبورد فوق‌العاده را از تالیسمان دارند؛ با این حال داخل کابین نیز چندان جلب توجه نمی‌کند. داشبورد آن به سادگی طراحی شده و تلاش شده که در آن همه چیز سر جای خود باشد و البته از خلاقیت های غیر معمول نیز دوری شده است. صندلی‌ها از جنس چرم هستند و تجربه نشستن روی آن‌ها بسیار دلپذیر است. باقی موارد مانند طراحی نمایشگر و فرمان نیز حس لوکس بودن را منتقل نمی‌کنند و تنها می‌توان از آن‌ها با عبارت «نسبتاً خوب» یاد کرد.

رنو تالیسمان بخریم یا نه؟

تالیسمان یک خودروی قدرتمند و تقریباً مدرن است که ظاهری شیک و دوست‌داشتنی دارد. این خودرو البته مصرف سوخت نسبتاً کمی نیز دارد که یکی دیگر از مزایای این خودرو برای خرید محسوب می‌شود. رانندگی با آن تجربه‌ای لذت‌بخش است و سرعت 0 تا 100 را در مدت‌زمانی بین 7 تا 8 ثانیه طی می‌کند. بنابراین با وجود امکانات رفاهی متعدد و قدرت بالا، یک خودروی جذاب برای خرید به حساب می‌آید. وجود مدل‌ها و تیپ‌های مختلف از این خودرو در بازار نیز باعث شده که تفاوت قیمت‌ نمونه‌های موجود از آن، نسبتاً چشمگیر باشد. البته خرید تالیسمان نسبت به خرید خودروهای هم‌رده ژاپنی یا کره‌ای، به‌صرفه نیست و با صرف هزینه کمتر می‌توانید خودروهای نسبتاً مشابهی را خریداری کنید و البته در زمان تعمیرات نیز به سرویس‌های پس از فروش دسترسی بهتری داشته باشید.

خرید رنو تالیسمان دست دوم

با توجه به قیمت‌های خودرو در ایران و با توجه به شرایطی که برای خودروهای مختلف به خصوص خودروهای خارجی وجود دارد بازار خریدوفروش خودروهای دست‌دوم در ایران بسیار فعال و گسترده است. حساسیت بازار دست‌دوم در زمانی که شما اقدام به خرید یک خودروی گران‌قیمت می‌کنید بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است که از یک بازار مطمئن همراه با گارانتی خرید کنید تا دچار مشکلات پس از خرید همچون رنگ‌شدگی قطعات خودرو و یا مشکلات فنی که نیاز به تشخیص کارشناسان حرفه‌ای دارد نشوید. دقت داشته باشید که برخی از مسائل و مشکلات خودرو مانند رنگ‌شدگی، مسائل فنی و یا مشکلات مربوط به سند تنها توسط کارشناسان خبره‌ای مانند کارشناسان همراه مکانیک قابل تشخیص و ردیابی است بنابراین برای کاهش ریسک خرید خودرو دست دوم پیشنهاد می‌کنیم خودرو خود را با ضمانت کارشناسی و گارانتی 7 روز پرداخت خسارت از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک بخرید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین