عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
قبل از هر چیزی اجازه دهید بدانیم که انتظار شما از درب ضد سرقت چیست؟ درب یک پوشش فیزیکی برای ممانعت از ورود افراد و همچنین کنترل تردد به صورت دلخواه خودمان است. حالا وقتی که لفظ ضد سرقت در کنار آن قرار می‌گیرد، طبیعتاً انتظارات امنیتی ما از این گزینه‌ها افزایش می‌یابد.

اگر شما هم قصد خرید درب ضد سرقت دارید؛ در اولین قدم لازم است در بین انواع درب ضد سرقت یک مدل را انتخاب کنید. سپس نصاب به محل مدنظر شما فرستاده می‌شود و پس از انجام اندازه‌گیری لازم، درب ضد سرقت با مشخصات مدنظر شما ساخته خواهد شد. در نهایت نصاب، نسبت به تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت اقدام خواهد کرد.

درب ضد سرقت چیست؟

قبل از هر چیزی اجازه دهید بدانیم که انتظار شما از درب ضد سرقت چیست؟ درب یک پوشش فیزیکی برای ممانعت از ورود افراد و همچنین کنترل تردد به صورت دلخواه خودمان است. حالا وقتی که لفظ ضد سرقت در کنار آن قرار می‌گیرد، طبیعتاً انتظارات امنیتی ما از این گزینه‌ها افزایش می‌یابد.

  • استحکام مکانیکی بالا به منظور مقاومت در برابر ضربه و نفوذ سارق
  • وجود یک چهارچوب محکم فلزی و متصل‌شده به دیوار مقاوم در برابر ضربه‌های محکم
  • مقاومت بالا در برابر حریق و سایر عوامل مانند رطوبت و خوردگی ناشی از موریانه
  • وجود نوار پلاستیکی برای بالا بردن مقاومت در برابر گرد و غبار و همچنین عایق بودن از لحاظ حرارتی و آکوستیک
  • وجود یک قفل محکم چندزبانه در جهت‌های مختلف به منظور جلوگیری از شکستن قفل در برابر ضرب
  • وجود یراق‌آلات محکم برای تحمل وزن درب ضد سرقت و همچنین تحمل ضربه
  • وجود یک پوشش محکم و مقاوم در برابر شرایط مختلف
  • تنوع ظاهری زیبا برای هماهنگی با سلایق مختلف.

 

انواع درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت بر اساس کشور تولیدکننده

درب‌های ضد سرقت که در بازار کشور ما در دسترس مشتریان هستند، بر اساس کشور سازنده به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. درهای ضد سرقت چینی
  2. درهای ضد سرقت ایرانی
  3. درهای ضد سرقت ترک

انتخاب بین این درب‌ها کار چندان دشواری نیست. تفاوت قیمت و کیفیت در این درب‌ها معمولاً آن‌قدر زیاد است که کافی است تصمیم بگیرید چقدر قرار است برای خرید درب ضد سرقت هزینه کنید و چه کیفیتی مدنظرتان است.

اگر به دنبال کیفیت بالای درب ضد سرقت هستید، به ترتیب انتخاب شما درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت چینی است.

ناگفته نماند که تولیدکننده‌های ایرانی هم امروزه درب‌های باکیفیتی تولید می‌کنند. برخی درب‌های ضد سرقت ایرانی مونتاژ قطعات درب‌های ترک هستند. به‌خصوص اگر از یراق‌آلات ترک مانند قفل ضد سرقت داف یا کاله استفاده کنید، کیفیت درب‌های ضد سرقت تا حد زیادی بالاتر خواهد رفت. بنابراین رقابت بین درب‌های ترک و ایرانی در زمینه کیفیت بالا گرفته است.

اما اگر قیمت درب ضد سرقت برایتان مهم است، انتخاب شما به ترتیب درب ضد سرقت چینی، ایرانی و ترک است. بله درست حدس زدید. کیفیت و قیمت در این نوع درب‌ها کاملاً با هم رابطه عکس دارند.

انواع درب ضد سرقت بر اساس قیمت

قیمت درب ضد سرقت نه تنها به کشور تولیدکننده درب، بلکه به جزئیاتی مانند روکش و یراق‌آلاتی که در ساخت درب ضد سرقت به کار رفته نیز بستگی دارد. بنابراین، هر چه جزئیات روکش بیشتر باشد، جنس روکش گران‌قیمت‌تر باشد، از یراق‌آلات باکیفیت‌تری استفاده شده باشد، قیمت درب هم بالاتر خواهد رفت. بنابراین، در بین انواع مدل درب ضد سرقت ساخته‌شده در یک کشور نیز تفاوت قیمت وجود خواهد داشد.

به همین دلیل است که درببر اساس قیمت هم درب‌های ضد سرقت شامل دو دسته درب ضد سرقت ارزان و درب ضد سرقت لوکس هستند. درب‌های لوکس عموماً هم کیفیت اجزایشان بالاتر است و هم جزئیات ظاهری آن‌ها بیشتر و اغلب طرح‌های کلاسیک دارند. به همین علت است که درب ضد سرقت لوکس غالباً برای فضاهایی با طراحی کلاسیک توصیه می‌شوند.

در مقابل درب‌های گران‌قیمت، درب‌های ارزان‌قیمت نیز در بازار در دسترس هستند که اغلب آن‌ها ساخت کشور چین است.

انواع درب ضد سرقت بر اساس ابعاد

تفاوت مهم دیگری که درمورد انواع درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی به چشم می‌خورد، ابعاد درب ضد سرقت است. ابعاد درب ضد سرقت ترک اصل و ابعاد درب ضد سرقت چینی استاندارد است، اما درمورد درب ضد سرقت ایرانی امکان ساخت درب با ابعاد سفارش هم وجود دارد.

همچنین، به طور کلی درب‌های ضد سرقت بر اساس ابعادشان به درب‌ها تک‌لنگه، دو لنگه و یک و نیم لنگه تقسیم می‌شوند.

انواع رنگ ‌بندی درب ضد سرقت

اما انواع درب ضد سرقت به کشور سازنده و قیمت محدود نمی‌شود. انواع درب ضد سرقت بر اساس رنگ‌بندی نیز به صورت زیر است:

  1. درب ضد سرقت سفید
  2. درب ضد سرقت قهوه ای

باقی رنگ بندی درب ضد سرقت موجود در بازار ترکیبی از این دو و یا انواع طیف قهوه ای است. البته که امکان خرید درب ضد سرقت با رنگ سفارشی هم وجود دارد.

ازجمله طرح‌های پرطرفدار، درب ضد سرقت سفید طلایی است. این نوع درب در واقع درب ضد سرقت سفیدی است که جزئیات آن به رنگ طلایی درآمده است.

علاوه بر این، به تازگی درب ضد سرقت سیاه رنگ نیز در بازار دیده می‌شود.

انواع روکش درب ضد سرقت

مؤلفه دیگری که بر اساس آن می‌توان درب‌های ضد سرقت را تقسیم‌بندی کرد، جنس روکش درب ضد سرقت است. انواع رویه درب ضد سرقت به شرح زیر است که در تعیین قیمت درب هم بی‌تأثیر نیستند:

1- روکش‌های چوبی طبیعی

2- رویه پی وی سی

3- روکش MDF

4- هات پرس

5- روکش لمینت درب

6- روکش ملامینه

7- رویه فلزی (این روکش اغلب در درب‌های چینی استفاده می‌شود.)

8- رویه وودمارت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین