عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
در آستانه شب های قدر هستیم . مساجد و حسینیه ها پس از سه ماه تعطیلی برای برگزاری مراسم مناجات و شب زنده داری و مراسم احیاء بازگشایی شده اند.

عقیق:در آستانه شب های قدر هستیم . مساجد و حسینیه ها پس از سه ماه تعطیلی برای برگزاری مراسم مناجات و شب زنده داری و مراسم احیاء بازگشایی شده اند.

اما پیش از شرکت در این مراسم ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم . با توجه به شرایط امروز جامعه و احتمال ابتلا به بیماری کرونا ، رعایت این نکات می تواند سلامتی خودمان و همه شرکت کنندگان در این مراسم ها را حفظ کند.

۱- پیش از هر چیز اگر نشانه هایی از آنفولانزا ، سرماخوردگی و تب در خودمان مشاهده کردیم ، بهتر است از خانه و از طریق تلویزیون و فضای مجازی از مراسم احیاء بهره مند شویم.

۲- به همراه داشتن چادر نماز ، مهر و قرآن و مفاتيح شخصی از ضروريات شب‌هاي قدر است. البته چند نكته در اين بين قابل ذكر است. سعي كنيد مفاتيحي برداريد كه به اعمال شب‌هاي قدر اشاره كرده باشد و توجه كنيد كه دعا‌هاي مخصوص اين شب مثل جوشن‌ كبير را حتما داشته باشد. قرآني را هم كه همراه خود برمي‌داريد، سعي كنيد سبك و براي گذاشتن روي سر مناسب باشد.

۳ - نکته مهم دیگر اینکه ، هنگام حضور در مراسم با خادمین جلسه کمال همکاری را داشته باشیم ، چرا که جا نمایی و مدیریت جلسه برای حفظ سلامت مردم بر عهده آن هاست.

۴- برخی مساجد و حسینیه ها ممکن است به اندازه توانشان ماسک و دستکش تدارک دیده باشند ، اما بنا بر احتیاط و برای اینکه این امکانات به دیگران هم برسد سعی کنید خودتان از قبل فراهم کرده باشید.

۵ - از آنجا که توصیه شده از توزیع نذری خودداری شود ، همراه داشتن مقداری خوراکی و آب معدنی به خصوص برای خانواده ها بسیار توصیه می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین