عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
حجت الاسلام سید حسین آقامیری با انتشار یادداشتی که در اختیار عقیق قرار داد ، از اقدامات برادرش سید حسن آقامیری اعلام برائت و برای او طلب اصلاح کرد.

عقیق:حجت الاسلام سید حسین آقامیری با انتشار یادداشتی که در اختیار عقیق قرار داد ، از اقدامات برادرش سید حسن آقامیری اعلام برائت و برای او طلب اصلاح کرد.

متن یادداشت را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

رَبِّ إِنِّي لِما أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فقیر

سختی‌ها و وحشتها و اهوال گوناگونی در قیامت برای انسان وجود دارد و فرقی هم بین مؤمن و غیر مؤمن نیست؛ "یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ وَ اُمِّه وَاَبیهِ وَ صاحِبَتِه وَ بَنیهِ ‌‌ لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه". امروز همه ما شرایط خود را برای ورود در یک چنین معرکه‌ی سختی که اهمّیّت و دشواری آن اصلاً برایمان قابل تصوّر نیست، آماده میسازیم؛ «یوم یجعل الولدان شیبا». به خدای متعال پناه میبریم، چراکه همه ما در معرض گرفتاریهای مختلف نفس هستیم و هیچکدام از گزند و کید شیطان در امان نیستیم. برهمین اساس و به جهت وظیفه و مسئولیت، نکاتی را در مورد، برادرم آقای #سید_حسن_آقامیری عرض می کنم. .
 البته دوستان و عزایزانی که در این سالها با حقیر ارتباط دارند کاملا به نظر بنده واقفند و این مرقومه برای آنها مطلب جدیدی ندارد اما به جهت سوالات و گلایه هایی که در مورد بعضی موارد گذشته و این مسأله اخیر پیش آمده بود لازم دانستم نگاهم را به صورت روشن بیان کنم.
◽️با این مقدمات به صراحت عرض میکنم که حقیر از جهت مبانی فکری و برآیند عملی، با ایشان اختلاف نظر مبنایی دارم. برای فهم صحیح و دقیق از گوهر معارف دینی می بایست سیر متمرکز و مشخص تحصیلی تحت نظر استاد خبره داشت و از التقاط و
برداشت ذوقی و سلیقه ای و مطالعات پراکنده و سطحی احتراز کرد. تفکر اگر از یک مبدا و مبنای روشن نباشد جز به هم بافتن حق و باطل، ماهیتی برای توجیه مسیر غلط ندارد.
متأسفانه نتیجه نگاه سطحی به دین بیش از هر کسی دامنگیر جوانان بی دفاع می شود و این گناهی بزرگ است.
.
البته واقعا صمیمانه امیدوارم ایشان به شکرانه ی استعدادها و توانمندیهایی که دارند تلاش در اصلاح این روندکنند و از فرصت کوتاه عمر و داشته های خود به بهترین شکل استفاده نمایند. اصرار برعمل غیر صالح از جانب خود فرصت دفاع را سلب میکند.
تمام عمر ما در اینجا ولو خیلی طولانی، در برابر ابدیتی که در پیش داریم یک لحظه هم نیست.
نمیتوان از روز موعودی که با لطائف باطن عمل و فکر و نیتمان مواجه میشویم، غافل ماند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
#سید_حسین_آقامیری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین