عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
این روزها ۱۵۰ طلبه برادر و خواهر در دو شیفت صبح و عصر در بهشت زهرای تهران مشغول تغسیل اموات هستند که جواد حیدری مداح اهل بیت(ع) برای روحیه دادن به آنان به میانشان رفت و به روضه‌خوانی پرداخت.

عقیق:با پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و موافقت سازمان بهشت زهرا چند روزی است که طلاب جهادی مشغول تغسیل اموات مبتلا به کرونا هستند. جواد حیدری مداح اهل بیت (ع) روز گذشته برای روحیه دادن به این طلاب به میان آنان رفت و به روضه‌خوانی پرداخت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طلاب جهادی که در بیمارستان‌ها به تیمم بدل از غسل اموات مبتلا به کرونا مشغول بودند، این روزها با پیگیری‌های صورت گرفته، در بهشت زهرا مشغول تغسیل اموات هستند.

۱۵۰ طلبه برادر و خواهر مشغول تغسیل اموات کرونایی تهران

حیدری افزود: این گروه جهادی متشکل از ۱۵۰ طلبه برادر و خواهر است که به صورت شیفتی صبح و عصر به تغسیل اموات می‌پردازند.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: این جوانان واقعاً از رزمنده‌های دوران خط مقدم دوران دفاع مقدس جلوتر هستند و حتی مانند کادر پزشکی روزهای زیادی است که به منزل نرفته و خانواده خود را ندیده‌اند و این روحیه در میان این نسل جدی انقلاب اسلامی جذاب و خوشحال‌کننده بود.

جوانانی که بی‌نام و نشان با امام حسین (ع) معامله کردند

وی گفت: زمانی که وضعیت این طلاب را بررسی می‌کنیم، حسرت می‌خوریم که در این برهه کرونا، افراد چه معاملاتی با اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) داشتند و بدون هیچ نام و رسمی در حال خدمت‌رسانی هستند.

دعوت از مداحان برای روحیه دادن به طلاب جهادگر

حیدری تصریح کرد: یکی از دوستان به من اعلام کرد این طلاب نیازمند روحیه هستند و چه روحیه‌ای بهتر از ذکر امام حسین (ع) که من هم در مجتمع عروجیان حاضر شدم و برای آنان به روضه‌خوانی پرداختم. توصیه می‌کنم دیگر مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) نیز با رعایت نکات بهداشتی برای روحیه دادن به این جوانان حاضر شوند. 

این مداح و شاعر اهل بیت (ع) در پایان خاطرنشان کرد: این روزها برای اموات کرونایی هیچ مراسم یادبود و ختمی برگزار نمی‌شود و خانواده آن‌ها در شرایط سختی هستند. من یک مرتبه به خانه یکی از آن‌ها رفتم و برای آنان روضه‌خوانی کردم که بسیار در روحیه آنان تاثیرگذار بود. گریه برای سیدالشهدا (ع) روحیه انسان را تغییر می‌دهد و یکی از فضاهایی که مداحان می‌توانند در آن وارد شوند نیز همین روضه‌خوانی برای خانواده اموات است.

فیلم این روضه‌خوانی را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 42

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین