عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

فرودگاه بین‌المللی باکو که با عنوان فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف هم شناخته می‌شود، در 20 کیلومتری شمال شرقی پایتخت باکو قرار دارد. این مکان، شلوغ‌ترین فرودگاه قفقاز و یکی از پنج فرودگاه بین‌المللی در جمهوری آذربایجان است. این شهر دارای سه ترمینال شمالی و جنوبی است که یکی از آنها برای مسافران داخلی و مشترک‌المنافع کشورهای مستقل و دیگری برای مسافران بین‌المللی است. یک ترمینال هم برای بار وجود دارد. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا به آدرسalibaba.ir می‌توانید سفرتان به باکو را شروع کنید.

اطلاعات فرودگاه باکو

فرودگاه حیدر علی‌اف

حمل و نقل هوایی از باکو در سال 1910 آغاز شد. هنگامی که یک هواپیمای فرانسوی در منطقه به استقبال یک جمعیت شگفت‌زده از روی زمین بلند شد. سال 1923، یک شرکت هواپیمایی هوانوردی تاسیس شد و هواپیماها برای بررسی‌های هوایی، حمل پستی و تحویل کالاهای اضطراری مورد استفاده قرار گرفتند. سال 1926، پروازهای منظم در سراسر منطقه آغاز شد. در سال 1937، پروازهای منظم با 15 مسافر از بالای خط قفقاز به سمت مسکو پرواز کردند. امروز، باکو یکی از قطب‎های مهم حمل و نقل بار است و پرواز به ده‎ها شهر بزرگ در سراسر جهان دارد. خرید بلیط هواپیما از علی بابا به شما این امکان را می‌دهد تا از فرودگاه باکو در پروازهایتان استفاده کنید.

اطلاعات فرودگاه باکو

پایانه‎های فرودگاه

پیشخوان‎های چک بلیط در طبقه دوم پایانه‌های شمالی و جنوبی است. هر ترمینال دارای 24 پیشخوان چک است. پس از ثبت‌نام، مسافران به کنترل گذرنامه می‌روند. بعد از بررسی گذرنامه‌ها، مسافران ممکن است به سالن اصلی بروند که در آنجا کافه‌ها و رستوران‌ها، فروشگاه‌های رایگان و صندلی‌های راحتی قرار دارد.

 

پارکینگ در قسمت خروجی منطقه ورودی هر دو پایانه و در طبقه دوم قرار دارد. هزینه پارکینگ و همچنین جریمه‌ای برای از دست دادن یا آسیب دیدن بلیط پارکینگ وجود دارد. شما می‌توانید بلیط هواپیما تهران به باکو را از سایت علی بابا تهیه کنید.

 

این فرودگاه دارای پنج سالن VIP و کلاس Business است که دارای موسیقی، تلویزیون ماهواره‌ای و کابلی، فروشگاه، دسترسی به اینترنت و چک سریع بلیط هستند. مهاجرت و تشریفات گمرکی در سالن تکمیل می‌شود. ثبت‌نام پیگیری سریع شامل مهاجرت و گمرک نیز در دسترس همه مسافران است. برای ثبت نام در سرویس های Fast Track باید با شرکت خدمات حمل و نقل هوایی VIP در فرودگاه تماس بگیرید.

اطلاعات فرودگاه باکو

دسترسی به اینترنت وای‌فای رایگان برای همه مسافران وجود دارد. این خدمات در ترمینال‌های شمالی و جنوبی، مناطق آزاد وظیفه، گیت‌های خروج و ورود به سیستم در دسترس است. با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو می‌توانید از خدمات فرودگاه حیدر علی اف بهره‌مند شوید.

شرکت حمل و نقل زمینی یک دفتر برای کالاهای گمشده و یافت شده در فرودگاه تاسیس کرده است. اگر وسایل داخل هواپیما گم شده یا چمدان گم شود، باید با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. موارد یافت شده را می‌توان قبل از گذر از چک امنیتی در میزهای اطلاعاتی که در طبقه اول هر ترمینال قرار دارند، بازیابی کرد.

 

پایانه‌های فرودگاه حیدر علی اف

کرایه اتومبیل در فرودگاه توسط Aznur تهیه شده است. آنها مدل‌های متنوعی از اتومبیل و نرخ و همچنین بسته‌هایی را برای خدمات با کیفیت اجاره اتومبیل ارائه می‌دهند. رانندگان نیز در صورت درخواست در دسترس هستند. میز استعلام کرایه اتومبیل در طبقه اول ترمینال‌های شمالی و جنوبی قبل از بررسی امنیتی است.

 

چندین سرویس مختلف بانکی در فرودگاه بین‌المللی باکو در دسترس است. این خدمات شامل انتقال پول و صرافی است. در طبقه اول هر دو پایانه و همچنین در منطقه آزاد وظیفه در طبقه دوم، صرافی وجود دارد. دستگاه‌های نقدی در طبقه اول پایانه‌های شمالی و جنوبی در مناطق ورودی قرار دارند. خرید بلیط هواپیما تهران به باکو بسیار در دسترس است و هم اکنون می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

 

این فرودگاه خدمات هواپیمایی و تجارت حمل و نقل زمینی را برای شرکت‌ها و مسافران VIP ارائه می‌دهد. آنها ترتیب پروازهای شرکتی و شخصی را نیز می‌دهند. خدمات و ارتباطات برای این پروازها یکپارچه و سریع است. درخواست‌ها را می‌توان مستقیما به فرودگاه یا به بخش منابع انسانی و عملیات ارسال کرد.

 

فرودگاه بین‌المللی باکو در مسیر باستانی راه ابریشم قرار دارد که به شرق و غرب وصل می‌شود و ترمینال باربری باکو این سنت را ادامه می‌دهد. در جدیدترین فناوری‌ها، دوربین‌های امنیتی، اشعه ایکس و تجهیزات ردیابی اشعه و موارد دیگر بسیار پیشرفته است و این امر باعث شده به مرکز اصلی انتقال محموله در منطقه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : درباره فرودگاه شیراز

فرودگاه حیدر علی‌اف یکی از شش فرودگاه بین‌المللی است که در خدمت مردم آذربایجان است. پیش از این با نام فرودگاه بین‌المللی بینا نامیده می‌شد. در 10 مارس 2004، این فرودگاه به رئیس جمهور پیشین حیدر علی‌اف، سومین رئیس جمهور جمهوری آذربایجان تغییر نام یافت . این فرودگاه در 20 کیلومتری شمال شرق باکو قرار دارد و با بزرگراه مدرنی که در سال 2008 به بهره برداری رسید، فعالیت می‌کند. این فرودگاه به عنوان پایگاهی برای حمل مسافران و بار و خدمات به شهرستان متصل هواپیمایی جمهوری آذربایجان و بوتا ایرویز است. خرید بلیط هواپیما تهران به باکو را تهیه کرده و هم اکنون مقدمات مسافرت خود به این شهر دیدنی را فراهم کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین