عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
آخرين شب مناجات در مسجد ارك با نوای حاج منصور ارضي
هر كس حب امام حسين(ع) را داشته باشد به خلاف كشيده نمي شود؛ همگي بايد به خدمه سفينة النجات اباعبدالله(ع) تبديل شويم و در اين راه تا پايان بمانيم.
به گزارش عقيق، آخرين شب از برنامه مناجات خواني در مسجد ارك تهران با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين ملکی و مداحي و مناجات خواني حاج منصور ارضي برگزار شد.
حجت الاسلام ملکی در اين مراسم با اشاره به اين كه در روزهاي وداع با ماه رمضان عزيز قرار داريم، در سخني كوتاه به پنج نشانه مومن اشاره كرده و گفت: اينكه به هنگام آوردن نام خداوند دل ها بلرزد و از او ترسان باشد اولين نشانه مومن است.

وي افزايش ايمان الهي فرد به هنگام تلاوت قرآن كريم را دومين نشانه مومن و اينكه فرد در تمام امور توكل بر خداوند متعال داشته باشد را سومين اين نشانه ها دانست.

حجت الاسلام ملکی در آخرين منبر ماه مبارك رمضان خود در مسجد ارك، برپايي و اقامه نماز را چهارمين نشانه و انفاق از رزقي كه آن را هم خود خداوند به انسان داده را پنجمين نشانه از افراد مومن برشمرد و گفت: خداوند مي فرمايد هر كس اين نشانه ها را در خود داشته باشد يقينا مومن واقعي خواهد بود.

حاج منصور ارضي نيز كه طبق روال هر شب بعد از سخنران مجلس و قبل از خواندن مناجات چند دقيقه اي صحبت مي كرد، در سخني كوتاه گفت: فردا شب را كه ما برنامه نداريم به مسجد محل و يا هر مكان مناسب ديگري كه صلاح مي دانيد برويد و كمي با خداي خود خلوت كنيد.


وي گفت: جوانان اگر مي بينند فردا شب را قرار است در كوچه و خيابان و بعضا قهوه خانه و ... بگذرانند بهتر است در خانه بمانند. بهترين عبادت ماندن در كنار پدر و مادر است.

حاج منصور ارضي با اشاره به اين مطلب كه هر كس حب امام حسين(ع) را داشته باشد به خلاف كشيده نمي شود اظهار داشت: همگي بايد به خدمه سفينة النجاة اباعبدالله(ع) تبديل شويم و در اين راه تا پايان بمانيم.

به گزارش عقيق، طبق روال هر ساله برنامه شب هاي ماه مبارك رمضان در مسجد ارك يك شب زودتر به پايان رسيده و حاج منصور ارضي براي شب عيد فطر در اين مسجد برنامه اي ندارد.

در ادامه متن اشعار خوانده شده قبل از مناجات(دعاي چهل و پنجم صحيفه سجاديه) توسط حاج منصور ارضي را ملاحظه مي كنيد:

اي اهل رمضان جا مگذاريد مرا / بال من ريخته تنها مگذاريد مرا

سر مجنون شدنم خار به پايم رفته / باز در كوچه ليلي مگذاريد مرا

يوسف عشق مرا گرگ ته چاه انداخت / رمضان رفت در اينجا مگذاريد مرا

بعد سي روز چو بخشوده نباشم چه كنم / باز شرمنده و مضطر مگذاريد مرا

جان زهرا سند بخشش من را بدهيد / اينقدر در اگر و شايد و اما مگذاريد مرا

چقدر دست گرفتي در اين يك ماهه / بعد از اين هم به خودم وامگذاريد مرا

گر بنا هست عذابم بكني حرفي نيست / كاشكي در بر زهرا مگذاريد مرا

قافله شام به سوي كرب و بلا راه افتاد / اي محفل عزا، جا مگذاريد مرا


گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
3
12
آقا يه جوري نوشتي "به جاي قهوه خانه كنار پدر و مادرتان باشيد" كه هر كي ندونه فكر مي كنه ما هر شب ميرفتيم قهوه خونه و قليون و . . .

من خودم چندين ساله كه ميرم حاج منصور، نه اهل دود و دم هستم و نه چيز ديگه اي(البته هيچ وقت از فلافلي هاي اونجا نمي گذرم)

احساس مي كنم يه مقداري مطلبتون به بعضيا بر بخوره(از جمله خود من)

بازم دمتون گرم . . .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
این جمله حاجی با همه که نبوده ]چون متاسفانه بعضی بچه هیتیهاقهوه خانه ها میروند برای همین حاجی این حرف زده است چون واقعا نگران است
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین